Lluís Feliu


Dimecres, 23.5.2012. 13:59 h

A la feina, llibertat digital

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix






El títol d’aquest article no fa referència a cap mitjà tendenciós ni a cap corrent d’extrema dreta, sinó a la llibertat de navegar per Internet des de la feina, lliurement, amb coneixement, amb significat i amb objectius pràctics, sempre professionals.
 
Les xarxes socials fa temps que han irromput amb molta força a l’entorn professional però avui dia encara hi ha moltes empreses que segueixen bloquejant el seu accés als treballadors. Moltes d’elles són empreses que fins i tot són presents en molts canals socials d’Internet, però a l’hora de la veritat només uns pocs privilegiats de l’empresa poden beneficiar-se de la seva informació.
 
Privar de xarxes socials a un treballador hauria de ser un doble delicte, ja sigui per censurar coneixement, com per no voler aprofitar tants rics i gratuïts recursos. Les xarxes socials, ben aplicades, poden permetre a l’empresari beneficis impensables, des de calcular la reputació de marca d’una empresa, preveure l’acollida d’un producte, rebre feedback directe del client, conèixer els treballadors...
 
Avui dia és preocupant que el 40% de les empreses amb connexió a Internet no disposin de pàgina web corporativa, o que un 4% d’aquestes empreses tampoc disposin de correu electrònic. Que només el 12,2% de les empreses realitzin vendes mitjançant el comerç electrònic... però amb aquestes dades sobre la taula es pot arribar a comprendre que encara hi hagi empresaris que censurin les xarxes socials als seus treballadors.
 
La fractura digital que fa uns anys tenia a veure només amb l’accés a Internet està mutant i la fractura es perllonga al mateix ritme que apareixen nous canals socials, noves aplicacions, programes, recursos digitals... Avui sembla que estar al dia de la revolució digital sigui una batalla personal èpica on només els afortunats que disposen de més temps lliure poden actualitzar-se i convertir-se en verdaders guardians del coneixement.
 
La comunicació 2.0 no té manuals d’acollida i evoluciona constantment. Vivim encara una revolució digital complexa però si es vol es pot resumir de moltes maneres i mirar de simplificar-la al màxim. Les xarxes socials són una important font d’informació que ben utilitzades poden millorar el rendiment de gairebé qualsevol departament. La clau és posar-se en bones mans, perdre la por i analitzar les necessitats de l’empresa.

Segueix-me a @llfeliu o a meu bloc personal: www.lluisfeliu.com 

lectures 3555 lectures comentaris 3 comentaris

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
mariona fletxa Castellar del Vallés
24 de maig de 2012, 09.49 h

Suposo que tots dos tenim en ment tipus de feines diferents... però en tot cas si que és cert que s'hauria de tenir en compte el que poden aportar les xarxes socials a les empreses, i quins llocs de treball podrien beneficiar-se'n.

Però veient la activitat d'alguns contaces al facebook en horari laboral... entenc perfectament que es capin les pàgines (jo ho puc veure perquè no tinc feina :P).

Em sembla que tenim poc compromís amb l'empresa (potser perquè amb els sous que es cobren en s... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0

item
#2
Lluís Feliu fletxa Bellaterra
24 de maig de 2012, 08.37 h

Hola bon dia Mariona,
moltes gràcies pel teu missatge!

Jo crec que pot haver-hi algun departament, pocs, que no necessitin tenir accés a la xarxa però estic convençut que la majoria de departaments, molts que encara tenen capades les xarxes socials, podrien treure'n molt profit.

Un departament de RRHH pot estudiar molt bé a un possible candidat. Un departament de màrqueting i comunicació pot entendre el mercat i proposar millores pel llançament d'un producte, el dep. d'atenció al cl... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#1
mariona fletxa Castellar del Vallés
24 de maig de 2012, 07.21 h

Però és que en la majoria de feines no es necessita consultar les xarxes socials... no és privar d'aprendre, com dius (cap empresa toleraria que estudiéssis física quàntica en horari laboral), sinó una qüestió pràctica.
Actualment estem tots molt enganxats a facebook, twitter i demés. Trobo bastant normal que capin les pàgines. és que hi fórem tot el dia!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

5 !10 !20 !tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.