Josep Maria Loste

Diumenge, 31.3.2019. 00:11 h

Una dona forta i ferma

Qui és Montserrat Bassa ? D’entrada diria que és una dona forta, ferma, solidària, compromesa  i sacrificada ; la tirallonga d’adjectius no s’acaba  aquí. Doncs bé Monserrat  Bassa i Coll  és una persona  catalana, que  viu a l’Alt  Empordà, i que  és  la germana de la Dolors  Bassa, la presonera  política, exconsellera i  exdirigent  de  la  UGT de Girona que  va  passar  una llarga  temporada  a la presó  figuerenca de Puig  de les Basseas i que,  actualment,  es troba  a “la garjola”  d’Alcalà-Meco  essent   jutjada  al Tribunal Suprem a  la capital  de l’altiplà  castellà. Llegir-ne més


Dissabte, 23.3.2019. 20:43 h

La realitat exasperant de la telefonía móbil

Sóc  un sacrificat usuari de la companyia Movistar i estic molt fartamb les problemàtiques,algunes gairebé  metafísiques, que tinc amb el meu mòbil, desprès  de pagar, religiosament, un dineral  cada mes. Està  molt bé  això  de la telefonia digital, però les empreses que ho gestionen són un desastre. us en faig "cinc cèntims".  1/..  Per què aquestes companyies t'inclouen  en la factura uns productes que un no has demanat?  2. S'ha acabat el "roaming", però  les trucades de proximitat amb  la Catalunya Nord continuen essent a preu d'or. Llegir-ne més


Divendres, 22.3.2019. 22:47 h

Decathlon i Lidl

Decathlon i Lidl són dues  grans  marques/empreses  molt  conegudes pels  consumidors d’arreu de les  comarques  gironines i  de  tot  Catalanunya en general; però  el més  important és que  aquests  dos  “gegants”  recentment  han  oficilitzat  que  a partir  del 2021 disposaran  a  la  zona  d’activitats logístiques del  Port  de  Barcelona d’uns  grans centres/magatzems per distribuir  els seus  productes a tot el   Sud  d’Europa . Amb  aquesta operació ,la francesa  Decathalon  -dedicada  a  vendre  productes del món de l’Esport- i l’Alemanya Lidl  -destacada empresa dedicada al món dels  supermercats d’alimentació, i més concretament a l’àmbit de l’anomenat “hard discount” ens transmeten  un missatge  molt clar : tenen  confiança en  Barcelona  i  Catalunya, malgrat les campanyes  destructives  de l’anomenada  “Espanya  Global” que pretés  explicar arreu del món que Catalunya, a hores  d’ara, és el súmnum de la inestabilitat . Llegir-ne més


Dilluns, 18.3.2019. 18:50 h

El tren convencional, el territori i el canvi climàtic

El  passat  11  de  febrer  d’enguany es  va  confirmar  una bona  notícia ferroviària a la línia R11:  hi ha hagut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquesta millora  de les comunicacions ferroviàries entre Catalunya  Nord i Catalunya Sud és el fruit de molts anys de lluita i mobilitzacions dels  usuaris  del territori juntament amb les  associacions  -Defensem el tren de l'Empordà/IAEDEN, UTPP ,PTP  i FNAULT-,  els  ajuntaments de  la  contrada  i  la tasca  dura  i pegadògica   a favor  del tren dels polítics de  proximitat, com per  exemple  el  senador  de les  comarques gironines per  ERC, Jordi  Martí, el  qual ha  defensat,  ha bategat d’una forma  diàfana   a  favor  del  tren convencional  i  la  mobilitat sostenible, a la cambra  alta  espanyola  a Madrid . Llegir-ne més


publicitat

Dijous, 14.3.2019. 21:25 h

Benoït Hamon

El nom de  Benoït Hamon està, en aquests moments, d’ebullició de la política  catalana  i  europea,, molt  vinculat  a  la polítoca  de  proximitat de  casa  nostra . Cal no  oblidar  que  Benoït Hamon  va ser  el primer , i espero que no sigui el darrer, que va aturar, va  vèncer  -en unes  eleccions internes del Partit Socialists-  a l’inefable i  reaccionari  jacobí Manuel Valls .  Doncs bé, el passat 01/03/2019 Benoît Hamon va fer un desplaçament, una  visita   a la  Catalunya Nord  -més  concretament  a Prada de conflent- per  tractar -en principi- de la problemàtica ferroviària de la zona  amb l’associació TET (Train en Têt) , encapçalada  per  l’amic  i col·laborador  de  Ràdio Arrels Enric  Balaguer, arran del  greu accident  - ja fa mesos- entre  un tren i un autobus  a Millars, amb  la  conseqüència social  fatal ( a banda de les  vístimes) que la SNCF  va  fer  tancar “provisonalment”  la  línia del  tren convencional, imprescindible per  l’equilibri territorial, entre Perpinyà i Vilafranca  del Conflent. Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.