Josep Maria Loste

Dimecres, 15.7.2009. 00:08 h

Portbou, les matemàtiques i l’estat de dret

Darrerament a Portbou ( Alt Empordà) sembla que hi un cert rebombori per una remodelació del Passeig Marítim, totalment d’acord amb la legislació vigent , i amb les contribucions especials del carrer de Mar . D’entrada cal dir que els canvis sempre provoquen rebuig, tot i que la majoria de les vegades sempre són per a millorar; i desprès d’una bona explicació , la majoria de la població ho agraeix . Sobre la , vidriosa, qüestió de les contribucions especials, cal dir que segons l’article 31 de la Llei d’Hisendes Locals, els ajuntaments podran cobrar quotes de fins el 90% del cost de l’obra , normalment, el cost del recàrrec del % ,a la majoria de municipis és del 30 % . Llegir-ne més


Dilluns, 6.7.2009. 23:20 h

El finançament i la fractura de la dignitat social

La injusta i escandalosa situació del finançament de Catalunya està esdevenint un problema de dignitat social , de pèrdua de la dignitat dels ciutadans de carn i ossos . Quan ja ha passat gairebé un any del límit marcat per l’Estatut ( una llei orgànica de l’Estat, cal recordar-ho) per acordar el finançament, el més calent encara és a l’aigüera . Es pot afirmar que aquesta situació, tramposa per part de l’Estat, d’anar ajornant un finançament just per a casa nostra , està en vies de provocar una autèntica fractura de la dignitat social de Catalunya . Llegir-ne més


Dissabte, 4.7.2009. 23:03 h

Invertir en mobilitat i lluitar contra la crisi

Segons el darrer estudi del RACC, entrar a Barcelona en cotxe és gairebé el doble de ràpid , fins i tot en hores punta, que fer-ho en transport públic. El mateix RACC, gens sospitós de voler anar en contra del interessos del vehicle privat, aconsella millorar el transport públic arreu de Catalunya perquè els conductors deixin el cotxe a casa i es desplacin en tren o autobús . Davant d’aquesta empírica evidència tan escandalosa cal preguntar-se . Per quan les ajudes, de debò , al transport públic ? No hi dubte : el cotxe privat és un símbol d’un fracàs històric d’un final d’etapa, tot i que l’administració, els governs, encara es resisteixen a admetre-ho Amb aquesta manera d’actuar tan negativa anem corcant la qualitat de vida de la gran majoria de ciutadans . Llegir-ne més


Dimarts, 30.6.2009. 19:12 h

El trencaclosques català

El país no va bé, aquesta és una constatació que ningú no pot rebatre. Si, però ja sé que em direu que, pel damunt dels nostres caps, patim una crisi econòmica, superestructural, pitjor que la del 29 del segle passat , que ens mortifica a tots . Això és cert, però no és menys cert que aquest crisi pròpia, aquesta crisi “indígena” de la nació catalana , va molt més enllà de la crisi econòmica internacional, és una crisi econòmica, política, social i, fins i tot, psicològica. Llegir-ne més


publicitat

Diumenge, 28.6.2009. 16:58 h

L’electricitat, els trens i la sobirania

Catalunya paga el 25% del total de la tarifa elèctrica de l'Estat, el mateix percentatge que se li carrega en concepte d'activitats de distribució. Però només rep el 15% de les inversions que es destinen a la xarxa de distribució d'energia a les llars i empreses catalanes. Les diferents avaries dels anys 2006, 2007 i 2008 , tant a Barcelona com a comarques, posen de manifest l'estat lamentable d'una altra infrastructura important per fer funcionar un país. Com pot ser que la caiguda d'un cable provoqui un caos que deixi la capital de Catalunya com si fóssim en un país tercermundista? Amb tot, sembla lògic pensar que la xarxa, que és un conjunt de malles interconnectades, no estan connectades de manera adequada, i a la més mínima punta de demanda, la infrastructura no aguanta. Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.