Josep Maria Loste

Dijous, 13.9.2018. 23:07 h

Ara cal solucionar les interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda

El  fet que el  Sr. Pere Macias i Arau hagi estat nomenat  -per l’executiu  espanyol- com a  coordinador de rodalies i regionals de Renfe de Catalunya considero  que pot  ser profitós,si, lògicament, es fan les inversions  que  toquen. Un servidor  coneix el Sr. Pere Macias. Ha estat, com a mínim, dues  vegades al meu poble ferroviari de Portbou. El Sr. Pere Macias, com enginyer, exalcalde d’Olot, exconseller  de Transports de la Generalitat i assessor  de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, és un bon/gran  tècnic en mobilitat i transport ferroviari,  que coneix  bé  el territori català -tant  l’àrea metropolitana com les  comarques i, especialment, les comarques gronines, i,sobretot,  la  zona  ferroviària  convencional transfronterera  de l’Alt Empordà  i/o Catalunya Nord  (actualment molt abandonada pels  poders públics  ferroviàris de l’Estat  Espanyol i l’Estat  francès). Llegir-ne més


Diumenge, 12.8.2018. 18:18 h

Incivismes antiferroviaris

Per què  hi han tantes incidències  a causa de l’incivisme en els trens regionals i rodalies  de Catalunya  en els darrers temps.  Darrerament  a les línies  R11  i RG1  hi ha hagut molt d’incivisme, amb repercussions importants per als soferts usuaris. Un exemple diàfan d’això va passar  el  3 d’agost /divendres)  en el tren de la línia RG1 procedent de l’Hospìtalet i que ha d’arribar a Portbou a les 15;03 h. Doncs bé aquest tren,  a l’estació  de Vilajuïga, va patir un episodi d’incivisme, en què  una trentena de viatgers no volien pagar el bitlllet i  varen  començar a  fer  servir l’alarmes  i al final una porta  va quedar bloquejada i no tancava, amb  la  qual cosa   va quedar inutilizable; i  segons els protocols  de  Renfe el tren  va  haver  de  fer  abaixar  tots  els viatgers i  marxar  ,com a material buit  i averiat fins a Portbou. Llegir-ne més


Dissabte, 28.7.2018. 23:09 h

L’estació de la badia de Roses i la voluntat política

L’Estació del  tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament,  l’estació de  la  Badia de Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria endreçar i  modernitzar aquesta estació i el tram de  la línia convencional de Figueres a Portbou/Cervera, que  a Vilajuïga s’aturessin els  trens de mitja distància, i posar un servei de microbús llançadora fins les població de Roses/Castelló  d’Empúries, d’altres pobles de la rodalia. De fet, aquesta  alternativa podria ser molt  profitosa per a l’activitat  turística de la zona. Llegir-ne més


Dimecres, 25.7.2018. 22:52 h

El pont del tren de Colera, Portbou-Cervera, la R-11/RG1 i la demagògia

Desprès  d’haver-nos  venut, a bombo  i plateret, les excel•lències  d’unes  inversions  d’ADIF  per  solucionar  definitivament  els problemas  del  Pont del tren de d ela línai R-11  al municipi de  Colera (Alt Empordà) ; i desprès d’unes  obres relativament  curtes atesos el problemas  d’aquest  important pont  de la  línea  fèrrea; un servidor  no hi entèn  res  i voldria   una explicació, seriosa  i detallada, del que  està  passant  aquesta  bàsica  infraestructura  ferroviària  de la línia  R-11 . Llegir-ne més


publicitat

Diumenge, 8.7.2018. 16:27 h

Surrealisme ferroviari i manca de voluntat política

Dissabte  7  de juliol  de 2018. El  tren de  la  línia R11 que ha de sortir  de Portbou a les 8:33 h de moment no s’ha presentat  el maquinista. Com és possible això al 2018? Un  servidor fa  més  de  45 anys  que  sóc  usuari  del tren  convencional;  alguna  vegada  més  havia  passat  que no es presentés  el maquinista, però en mitja  hora o tres quarts  el problema se solucionava. El passat  dissabte  no va ser així. El maquinista estava desaparegut . Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.