Josep Maria Loste

Dilluns, 18.3.2019. 18:50 h

El tren convencional, el territori i el canvi climàtic

El  passat  11  de  febrer  d’enguany es  va  confirmar  una bona  notícia ferroviària a la línia R11:  hi ha hagut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquesta millora  de les comunicacions ferroviàries entre Catalunya  Nord i Catalunya Sud és el fruit de molts anys de lluita i mobilitzacions dels  usuaris  del territori juntament amb les  associacions  -Defensem el tren de l'Empordà/IAEDEN, UTPP ,PTP  i FNAULT-,  els  ajuntaments de  la  contrada  i  la tasca  dura  i pegadògica   a favor  del tren dels polítics de  proximitat, com per  exemple  el  senador  de les  comarques gironines per  ERC, Jordi  Martí, el  qual ha  defensat,  ha bategat d’una forma  diàfana   a  favor  del  tren convencional  i  la  mobilitat sostenible, a la cambra  alta  espanyola  a Madrid . Llegir-ne més


Diumenge, 24.2.2019. 20:59 h

Bategar a favor del tren i la mobilitat sostenible

El  passat  11  de febrer es  va  confirmar  una bona  notícia ferroviària a la línia R11:  hi ha hagut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquesta millora  de les comunicacions ferroviàries entre Catalunya  Nord i Catalunya Sud és el fruit de molts anys de lluita i mobilitzacions dels  usuaris  del territori juntament amb les  associacions  -Defensem el tren de l'Empordà/IAEDEN, UTPP ,PTP  i FNAULT-,  els  ajuntaments de  la  contrada  alberenca, i  la tasca  dura  i pegadògica   a favor  del tren dels polítics de  proximitat, com per  exemple  el  senador  de les  comarques gironines per  ERC, Jordi  Martí, el  qual ha  defensat,  ha bategat d’una forma  diàfana   a  favor  del  tren convencional  i  la  mobilitat sostenible, a la cambra  alta  espanyola  a Madrid . Llegir-ne més


Dimecres, 10.10.2018. 22:17 h

La festa del tren de Llançà

El   10  de novermbre  de  2018  hi  ha  previst celebrar  la   tercera Festa  del  tren de  Llançà  A  una mica  menys  d’un  mes  es fa  necessari  començar  a  recorder  en la ment   aquesta data  que  pot  significar, que ha de  significa  una inflexió   molt necessària  en la millora de la  mobilitat  sostenible  en una contrada en què, encara  regna  una mentalitat  molt  antiga  en relació   amb la  forma  de  moure’s, per tal  d’intentar  exercir  aquesta  funció  d’una manera  molt  més  coherent, segura  i molt  menys  contaminant . Llegir-ne més


Dijous, 27.9.2018. 22:34 h

Interconnexions Portbou-Cervera i tercermundisme

Nota  de  premsa conjunta  de Defensem   el Tren de l’Empordà  i  de l’Associació  d’Ussuaris  del Tren  Perpinyà -Portbou El  tercermundisme  de  les interconnexions Portbou-Cervera  de  la  marenda  és antieconòmic  i  fa  molt  de  mal  al territori, principalment  entre    entre Figueres  i Perpinyà, però  també  entre  Narbona/Montpeller/Tolosa  i  Girona-Barcelona Des de l’Associació Defensem  el Tren  de l’Empordà  i l’Associació  d’usuaris  del tren Perpinyà- Portbou volem expressar  la nostra màxima  indignació  amb l’estat  lamentable  de les interconnxions  entre  Portbou  i Cervera  de la  Marenda i, sobretot , que les dues  companyies  responsables, RENFE  i  la SNCF  no  intentin parlar  dialogar i trobar  solucionar  favorables  a la gent  i el territori. Llegir-ne més


publicitat

Diumenge, 23.9.2018. 10:05 h

Destinació rodalies i l’oblit de la R11

Voldria comentar  el  Programa de TV3, 30 minuts “Destinació  Rodalies”  del  pasat  diumenge 16/09/2018. És  indignant que no s’hagi  comentat  res dels problemes  estructurals de la línia de trens  regionals (també són rodalies) més estratègica de totes; la R11 Barcelona-Girona-Figueres,Portbou-Cervera. La línia R11 -juntament  amb la línia RG1-  és molt estratègica perquè, a banda, d unir  Barcelona, el Vallès i i les comarques gironines, també  és una línia  transfronterera que, per sentit  comú, haria  de reestructurar-se i enllaçar Barcelona,Girona,Figueres-Portbou-Cervera,Perpinyà i  Narbona, amb enllaços cap a Tolosa  i cap a Montpeller-Nimes-Avinyó. Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.