Josep Maria Loste

Divendres, 21.9.2018. 09:25 h

Ha arribat l'hora del “ferroutage”

Des del meu punt de vista considero que ha arribat l hora de ferroutage a casa nostra. A Catalunya, cada dia veiem , copsem que els camions són desviats cap a les autopistes  i deixen de poder circular per les carreteres “nacionals”; això,en principi considero que es positiu, a carreteres com la N-II entre Girona i La Jonquera s'han evitat molts morts i ferits. Ara bé, això a a mig i llarg terme resulta insostenible . Cal tenir molt present que el trànsit a les autopistes catalanes  -principalment els vehicles pesants a l AP7 ha augmentat  un 134%. Llegir-ne més


Dissabte, 20.4.2013. 14:13 h

La solució és el ferroutage

Al final   s’ha  complert  la paraula  del Conseller  Vila i, d’ençà  del passat   divendres  19 d’abril,  no poden  circular  camions de gran tonatge  en el  tram gironí  de la N-II . Aquesta mesura era necessària, era de  sentit comú. També  cal  esmentar que la lluita ,intel•ligent i ferma, de la gent de Bàscara ho ha  fet  possible;  però, al meu entendre,  la solució definitiva  és/passa  pel ferrocarril : els contenidors, els trens de mercaderies i, sobretot, el ferroutage  (camions a sobre dels trens) tant pel túnel de Pertús com per Portbou/Cervera, en aquest  cas  s’hauria d’habilitar  el tercer rail europeu fins a Cervera de la Marenda. Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.