Josep Maria Loste

Diumenge, 12.8.2018. 18:18 h

Incivismes antiferroviaris

Per què  hi han tantes incidències  a causa de l’incivisme en els trens regionals i rodalies  de Catalunya  en els darrers temps.  Darrerament  a les línies  R11  i RG1  hi ha hagut molt d’incivisme, amb repercussions importants per als soferts usuaris. Un exemple diàfan d’això va passar  el  3 d’agost /divendres)  en el tren de la línia RG1 procedent de l’Hospìtalet i que ha d’arribar a Portbou a les 15;03 h. Doncs bé aquest tren,  a l’estació  de Vilajuïga, va patir un episodi d’incivisme, en què  una trentena de viatgers no volien pagar el bitlllet i  varen  començar a  fer  servir l’alarmes  i al final una porta  va quedar bloquejada i no tancava, amb  la  qual cosa   va quedar inutilizable; i  segons els protocols  de  Renfe el tren  va  haver  de  fer  abaixar  tots  els viatgers i  marxar  ,com a material buit  i averiat fins a Portbou. Llegir-ne més


Dissabte, 28.7.2018. 23:09 h

L’estació de la badia de Roses i la voluntat política

L’Estació del  tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament,  l’estació de  la  Badia de Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria endreçar i  modernitzar aquesta estació i el tram de  la línia convencional de Figueres a Portbou/Cervera, que  a Vilajuïga s’aturessin els  trens de mitja distància, i posar un servei de microbús llançadora fins les població de Roses/Castelló  d’Empúries, d’altres pobles de la rodalia. De fet, aquesta  alternativa podria ser molt  profitosa per a l’activitat  turística de la zona. Llegir-ne més


Diumenge, 7.5.2017. 18:13 h

Els 10 punts fonamentals per millorar el tren de l’Empordà de la R11 i la RG1

És  ben conegut  per l'opinió públic  i  els  diferents  usuaris  que el tren convencional,   el  tren de  l’Empordà  i, en general  el  tram  gironí  de la R11  i  RG1  entre Massanet  de  la Selva  i  Cervera  de la  Marenda  -molt  especialment  els ector  entre  Figueres  i  Cervera de la  Marenda- necessita   una  millora, una modernització  i  una posada a punt, per  tal  de  treure'n  més rendiment  i  donar  un servei  més digne per  a tot  el conjunt del  territori. Llegir-ne més


Dijous, 6.4.2017. 15:54 h

Comunicat de la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà

Des de  la Plataforma  Defensem  el Tren de l’Empordà voldríem  informar la  ciutadania  catalana que  estem portant a terme  una feina de coordinació permanent  amb el  President  de l’Associació d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou-Cervera, io d’altres associacions de la societat  civil, en defensa  del trensport públic  ferroviari  i  la mobilitat sostenible, de la Catalunya Nord  i  Occitània , tractant  sobre el tema,  imprescindible, de la millora de les interconnexiosn Portbou-Cervera. Llegir-ne més


publicitat

Dissabte, 13.8.2016. 13:55 h

El ferrocarril convencional i el model colonial

És una vergonya  en majúscules el mal funcionament de la línia del tren convencional R-16, entre Barcelona  i Tortosa –Ulldecona. Aquest és un exemple més que a l’Estat espanyol  no li interessa fer la necessàries  inversions que  si que es fan en d’altres territoris, de matriu  castellana, de l’Estat  espanyol. De fet, la línia  R-16 té molts problemes  de manteniment, d’inversions i de manca de personal d’ADIF (això  ho han denunciat els treballadors, els  sindicats  del  sector), però el problema de fons és tot el  tren convencional de Catalunya, en què  ADIF i RENFE, són els que  tenen  les competències. Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.