Josep Maria Loste

Dimarts, 15.1.2019. 21:28 h

Tren transfronterer Antonio Machado i jornada cultural a Cotlliure el proper 27 de gener

Tren transfronterer Antonio Machado  i  jornada  cultural  a  Cotlliure el  proper  27 de gener El  proper  27  de gener  tindrà  lloc  una jornada  cultural i ferroviària  transfronterera extraordinària,  anomenada   “el  darrer  tren  d’Antonio  Machado”, .la  jornada  s’iniciarà  a les  8:30  del  matí  amb una acollida  a l’estació  de Cervera de la Marenda  i  diferents  discursos dels representants de les associacions  que  hi  donen  suport, entre  elles la UTPP (Associació d’usuaris del Tren Perpinyà-Portbou)  i Defensem  el Trren de l’Empordà ,  i dels representants  polítics  del territori. Llegir-ne més


Dimecres, 10.10.2018. 22:17 h

La festa del tren de Llançà

El   10  de novermbre  de  2018  hi  ha  previst celebrar  la   tercera Festa  del  tren de  Llançà  A  una mica  menys  d’un  mes  es fa  necessari  començar  a  recorder  en la ment   aquesta data  que  pot  significar, que ha de  significa  una inflexió   molt necessària  en la millora de la  mobilitat  sostenible  en una contrada en què, encara  regna  una mentalitat  molt  antiga  en relació   amb la  forma  de  moure’s, per tal  d’intentar  exercir  aquesta  funció  d’una manera  molt  més  coherent, segura  i molt  menys  contaminant . Llegir-ne més


Dijous, 13.9.2018. 23:07 h

Ara cal solucionar les interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda

El  fet que el  Sr. Pere Macias i Arau hagi estat nomenat  -per l’executiu  espanyol- com a  coordinador de rodalies i regionals de Renfe de Catalunya considero  que pot  ser profitós,si, lògicament, es fan les inversions  que  toquen. Un servidor  coneix el Sr. Pere Macias. Ha estat, com a mínim, dues  vegades al meu poble ferroviari de Portbou. El Sr. Pere Macias, com enginyer, exalcalde d’Olot, exconseller  de Transports de la Generalitat i assessor  de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, és un bon/gran  tècnic en mobilitat i transport ferroviari,  que coneix  bé  el territori català -tant  l’àrea metropolitana com les  comarques i, especialment, les comarques gronines, i,sobretot,  la  zona  ferroviària  convencional transfronterera  de l’Alt Empordà  i/o Catalunya Nord  (actualment molt abandonada pels  poders públics  ferroviàris de l’Estat  Espanyol i l’Estat  francès). Llegir-ne més


Divendres, 21.4.2017. 22:41 h

El gran boicot polític contra els trens transfronterers

El pèssim servei  ferroviari  transfronterer  entre Perpinyà i Barcelona, tant  en el “gran tren”, el TAV-TGV (preus abusius)  com en el tren convencional, a  causa del desastre de les interconnexions Portbou-Cervera  de  la Marenda, representa un episodi molt kafkià. De tot això qui en surt  beneficiat és el cotxe  privat, però a un preu -social i humà- molt  elevat, amb  embussos, accidents de  trànsit  i  molta  insostenibilitat  en els  grans eixos  de l’AP7 (autopista) i   la N-II . Llegir-ne més


publicitat

Diumenge, 19.3.2017. 12:44 h

Defensem el tren de l'Empordà i la voluntat política

La  Plataforma  Defensem el Tren de  l’Empordà -vinculada  a l’IAEDEN  i a l’Associació per  a la Promoció  del Transport  Públic (PTP)-, va  fer  una gran tasca de  conscienciació  i mobilització  en els  anys  2005  a 2015,  a favor  d’una millora  del  tren convencional  en el  nostre territori  altempordanès  i gironí. Gràcies  a la lluita reivindicativa, social i  ciutadana  d’aquesta  plataforma,  l’any 2008  es  va  poder  fer una consulta  a  Figueres per  tal  de   defensar  el manteniment de l’Estació  de tren del  centre de  Figueres. Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.