Josep Maria Loste

Diumenge, 23.9.2018. 10:05 h

Destinació rodalies i l’oblit de la R11

Voldria comentar  el  Programa de TV3, 30 minuts “Destinació  Rodalies”  del  pasat  diumenge 16/09/2018. És  indignant que no s’hagi  comentat  res dels problemes  estructurals de la línia de trens  regionals (també són rodalies) més estratègica de totes; la R11 Barcelona-Girona-Figueres,Portbou-Cervera. La línia R11 -juntament  amb la línia RG1-  és molt estratègica perquè, a banda, d unir  Barcelona, el Vallès i i les comarques gironines, també  és una línia  transfronterera que, per sentit  comú, haria  de reestructurar-se i enllaçar Barcelona,Girona,Figueres-Portbou-Cervera,Perpinyà i  Narbona, amb enllaços cap a Tolosa  i cap a Montpeller-Nimes-Avinyó. Llegir-ne més


Divendres, 21.9.2018. 22:09 h

Persistir, insistir i mobilitzar-se

Recentment a la ràdio RAC, el catedràtic d’estructura econòmica Santiago  Niño Becerra vaz argumentar que a finals d’any o principis del 2019 Catalunya serà  independent. Bè,  al meu entendre, la interpretació del Sr. Niño Becerra de la independència  és  la independència econòmica. Un servidor considera que els  dos  problema són; acabar d’implementar  definitivament la República, i la manca de suport de la UE -encapçalada per un corrupte assimilacionista i amic dels unionistes espanyols-  Jo crec que si a l’any 2019 plega Jean Claude Juncker i és  substituït per un candidat  “merkelista” -l’alemany -Manfred Woerner-  tenim molt de guanyat. Llegir-ne més


Divendres, 21.9.2018. 09:25 h

Ha arribat l'hora del “ferroutage”

Des del meu punt de vista considero que ha arribat l hora de ferroutage a casa nostra. A Catalunya, cada dia veiem , copsem que els camions són desviats cap a les autopistes  i deixen de poder circular per les carreteres “nacionals”; això,en principi considero que es positiu, a carreteres com la N-II entre Girona i La Jonquera s'han evitat molts morts i ferits. Ara bé, això a a mig i llarg terme resulta insostenible . Cal tenir molt present que el trànsit a les autopistes catalanes  -principalment els vehicles pesants a l AP7 ha augmentat  un 134%. Llegir-ne més


Dijous, 13.9.2018. 23:07 h

Ara cal solucionar les interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda

El  fet que el  Sr. Pere Macias i Arau hagi estat nomenat  -per l’executiu  espanyol- com a  coordinador de rodalies i regionals de Renfe de Catalunya considero  que pot  ser profitós,si, lògicament, es fan les inversions  que  toquen. Un servidor  coneix el Sr. Pere Macias. Ha estat, com a mínim, dues  vegades al meu poble ferroviari de Portbou. El Sr. Pere Macias, com enginyer, exalcalde d’Olot, exconseller  de Transports de la Generalitat i assessor  de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, és un bon/gran  tècnic en mobilitat i transport ferroviari,  que coneix  bé  el territori català -tant  l’àrea metropolitana com les  comarques i, especialment, les comarques gronines, i,sobretot,  la  zona  ferroviària  convencional transfronterera  de l’Alt Empordà  i/o Catalunya Nord  (actualment molt abandonada pels  poders públics  ferroviàris de l’Estat  Espanyol i l’Estat  francès). Llegir-ne més


publicitat

Dimarts, 11.9.2018. 00:11 h

11/09/2018 : una Diada que ha de tenir conseqüències polítiques

11/09/2018 : una diada que ha de tenir conseqüències polítiques Quan escric  aquest article  són les 23.27 hores de la vigilia de la Diada de l’Onze de Setembre  de 2018. Aquesta tarda/nit He estat  en un acte  execel•lent – preDiada- a la citutat de Figueres, concretament  en el magnífic escenari urbà de la  Plaça  de Josep Plà. En aquest  indret  històric del centre de la capital  de l’Alt Empordà s’ha congregat mola gent. No m’atreveixo a donar xifres; però considero que aquesta Diada de  l’Onze de Setembre de 2018 ha de tenir  conseqüència civiques, socials i, sobretot, polítiques. Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.