Josep Maria Loste


Dimecres, 2.4.2014. 13:38 h

El tren convencional, el progrés social i el territori


Comparteix







Etiquetes


El territori  de la Regió  de  Girona i el Maresme tornen a estar  units per ferrocarril. Les rodalies  de Girona ja  són una realitat : no  hi ha dubte  que  això representa  un impuls  molt  positiu a favor  del  transport  públic  ferroviari convencional,  en unes  contrades en què  el  cotxe  privat  ha estat   i, malgrat la  crisi, encara és preponderant i, a voltes,  prepotent. La posada en marxa de les rodalies de Girona representa una excel•lent decisió política (treballada ja, des de fa una pila d’anys, per diverses associacions d’usuaris de la societat civil  catalana i per governs  anteriors); ara bé,  l’operació  s’ha d’acabar de completar, és a dir, que per tal  de  tancar el cercle  caldria que  aquests  nous trens, si més no una part destacable, arribessin fins a Portbou/Cervera .En aquest  sentit, caldria  enllaçar la interconnexió  de Maçanet  cap a Blanes i el Maresma  amb la interconnexió transfronterera de Portbou/Cervera  cap a Perpinyà. De fet, en el punt  3 del Compromís de  Portbou, del 18 de  setembre de  2010, es diu  clarament que  calen  uns enllaços eficients  entre la  interconnexió Portbou/Cervera i  les rodalies  de  Girona .

Sense  cap  mena de  dubtes,  el  transport  públic  és quelcom indispensable perquè una societat  sigui equilibrada i pugui  progressar  amb justícia social, ordre i concert. El tren convencional és un  element  clau destinat  a fer  possible la millora de la qualitat de  vida dels  ciutadans de carn i  ossos . El tren convencional és un factor indispensable per canviar, d’una forma racional, l’actual model econòmic antiquat, injust  i insostenible. El tren convencional és el punt imprescindible  per vertebrar el país i  garantir l’equilibri territorial . Les rodalies de Girona són un pas endavant important, però, cal –a més d’arribar fins a Portbou/Cervera amb normalitat -intentar abaratir el  preu del bitllet del tren. En els darrers temps hem sofert unes pujades terribles, que han representat autèntiques retallades antisocials .Ara caldria posar fil a l’agulla i, d’una manera realista i pactada, procurar que el preu  del bitllet del tren convencional i, en  general, de tot el transport públic, no  sigui  una càrrega mortífera per a la gran majoria dels usuaris. Hem de poder gaudir veritablement  de les  rodalies de Girona . Hem de fer  possible  que la Regió de Girona estigui autènticament interconnectada –amb el Nord i amb el Sud- i tot  això a un preu raonable .

lectures 2979 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.