Josep Maria Loste


Divendres, 22.3.2019. 22:47 h

Decathlon i Lidl

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix







Etiquetes

Decathlon i Lidl són dues  grans  marques/empreses  molt  conegudes pels  consumidors d’arreu de les  comarques  gironines i  de  tot  Catalanunya en general; però  el més  important és que  aquests  dos  “gegants”  recentment  han  oficilitzat  que  a partir  del 2021 disposaran  a  la  zona  d’activitats logístiques del  Port  de  Barcelona d’uns  grans centres/magatzems per distribuir  els seus  productes a tot el   Sud  d’Europa . Amb  aquesta operació ,la francesa  Decathalon  -dedicada  a  vendre  productes del món de l’Esport- i l’Alemanya Lidl  -destacada empresa dedicada al món dels  supermercats d’alimentació, i més concretament a l’àmbit de l’anomenat “hard discount” ens transmeten  un missatge  molt clar : tenen  confiança en  Barcelona  i  Catalunya, malgrat les campanyes  destructives  de l’anomenada  “Espanya  Global” que pretés  explicar arreu del món que Catalunya, a hores  d’ara, és el súmnum de la inestabilitat .

Amb  aquesta  encertada  decisió d’aquests dos “monstres” econòmics europeus es  posa  de  manifest  que  el món empresarial del  vell  continent  considera  que el model  d’economia inclusiva  de  casa  nsotra és molt  més equilibrat i de  futur  que no pas el model d’economia  extractiva del  “gran Madrid”  i,  per  extenció  de l’imperi  castellano/espanyol. En síntesi, al meu entendre  considero  que  els  catalans  hem, de  valorar  molt  més la gran  situació  estratègica de  Catalunya  en l’àmbit de la geografia  econòmica  europea. Catalunya és la clau de  volta del Sud  d’Europa  i de la Mediterrània occidental . Catalunya, a més de ser  un país molt  ben  situat en el mapa  es  complementa  amb  unes  bones  universitats   i  un tant  per cent important  de  coneixement  de  llengües estrangeres; potser, les dos principals  assignatures  pendent   serien  la  manca  d’una  bona formació professional  i, sobretot, la manca   d’una  mobilitat ferroviària integral, tant  per  a  meercaderies  com per  a viatgers.

lectures 1775 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.