Josep Maria Loste


Dilluns, 18.3.2019. 18:50 h

El tren convencional, el territori i el canvi climàtic


Comparteix







Etiquetes



El  passat  11  de  febrer  d’enguany es  va  confirmar  una bona  notícia ferroviària a la línia R11:  hi ha hagut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquesta millora  de les comunicacions ferroviàries entre Catalunya  Nord i Catalunya Sud és el fruit de molts anys de lluita i mobilitzacions dels  usuaris  del territori juntament amb les  associacions  -Defensem el tren de l'Empordà/IAEDEN, UTPP ,PTP  i FNAULT-,  els  ajuntaments de  la  contrada  i  la tasca  dura  i pegadògica   a favor  del tren dels polítics de  proximitat, com per  exemple  el  senador  de les  comarques gironines per  ERC, Jordi  Martí, el  qual ha  defensat,  ha bategat d’una forma  diàfana   a  favor  del  tren convencional  i  la  mobilitat sostenible, a la cambra  alta  espanyola  a Madrid .  Cal tenir molt present que el tren convencional és el millort mitjà de transport per tal de lluitar amb efectivitat contra el canvi climàtic .

El tren convencional, social i transfronterer, juntament amb l'AVE/TGV més que mai han de ser complementaris., però cal evitar, de totes totes, que les grans inversions a l'alta velocitat no provoquin bandejament el tren convencional, i molt menys el tren convencional social i transfronterer. La R11 i la RG1 ben modernitzades i ben coordinades amb els trens TER de la Regió d'Occitània de la SNCF tenen molt de recorregut. La complementarietat ferroviari a la zona transfronterera de Portbou/Cervera és la clau de volta d'una bona mobilitat ferroviari i humana entre Perpinyà/Figueres i més endavant Narbona/Girona, per la costa . Aquest tren social de proximitat, -a diferència de l'AVE/TGV- té/ ha de tenir la funció de relligar tot el territori i exercir d'element indispensable de l'equilibri territorial Això cal que ho entenguin els nostres polítics empordanesos, gironins, catalans, espanyols, rossellonesos occitans i francesos, i, en general, per tot el teixit associatiu de l'anomenada societat civil, molt influïda negativament per la mobilitat antiga i malgirbada i irracional del vehicle privat .

lectures 1571 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.