Josep Maria Loste


Diumenge, 5.8.2018. 15:48 h

SOS Costa Brava i la mobilitat

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 11 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix







Etiquetes


La Costa  Brava, aquesta magnífica  i encisadora porció  de territori  de la marina gironina, des de Portbou fins a Blanes -en què  els  seus meravellosos muncipis -malauradament  alguns d’ells, molt “afectats” per  l’especulació  urbanística iiracional  i  una manca  total  planificació  i  ordenació  el  territori- formen part de  tres comarques emblemàtique  de  Catalunya: L’Alt Empordà, El Baix Empordà, i  La  Selva. Doncs bé, vull dir que estic totament  d’acord amb -l’esperit  i la lletra- de la  proposta  - d’onze demandes-  de les divuit entitats  ecologistes reuunides a Pals (Baix Empordà) el passat  dissabte  quatre d’agost, i  que  van  constituir  la plataforma  SOS  Costa  Brava.

A banda de tots aquests  problemes de gruix  que denuncien molt  acuradament  els ecologistes, una altra  qüestió  greu que  no se’n parla  massa  és  la desatrosa  mobilitat de la Costa  Brava; perquè  considero  que es té en compte  molt poc el  qui resideixen permanent (tot l’any) en aquest territori.. En aquest  sentit  només  cal  esmentar  que la comarca del Baix Empordà és la única comarca de més de 100.000 habitants de Catalunya que no disposa de  transport públic, a través del tren convencional . A més, manca molt intermobalitat, interconnectivitat entre el tren convencional (R11 i RG1)  i les línies de  bus. Cal tenir  en compte que estacions  del tren convencional  com Portbou, Llançà, Vilajuïga, Figueres, Camallera, Flaçà o Caldes de  Malavellaestan poc   i  mal aprofitades per tal d’exercir  la funció de  enllaç  i  comunicació  amb traansport  públic de l’interior  i  d’Europa (turistes) cap a  el  mar  de   la  Costa  Brava.

En  síntesi, la  riquesa humana, patrimonial  i  natutral de  la Costa  Brava  s’ha de cuidar, més i millor, si  no volen que esdevingui un  veritable  indret  molt degradat  i  amb molt  poca qualitat d e  vida.  La Costa Brava  no pot  crèixer més ni  els habitatges  poden  ocupar  més terreny, A més,  té  el deure  de millorar molt  la seva  insostenible  mobilitat. La Costa  Brava , En qüestions de  mobilitat té diverses assignatures pendents com són ; la millora de les interconnexions ferroviàries  Portbou.Cervera  de la Marenda, el soterrament  del tren convencional  de l’estació  del centre de  Figueres, l’anella ferroviària de les  Gavarres i  una molt  millor  coordinació  entre  el tren convencional (R11 i RG1 )  amb  l’autobús .Tenim  molta  feina  a  la Costa  Brava.

lectures 1161 lectures comentaris Un comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Boira baixa fletxa Barcelona
6 d'agost de 2018, 13.01 h

Prou deu ser tal com dius, per dissort, Josep Ma. Doncs au, a posar fil a l'agulla per adobar-ho encontinent!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0

5 !10 !20 !tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.