Josep Maria Loste


Dimecres, 25.7.2018. 22:52 h

El pont del tren de Colera, Portbou-Cervera, la R-11/RG1 i la demagògia

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 11 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix







Etiquetes
Desprès  d’haver-nos  venut, a bombo  i plateret, les excel•lències  d’unes  inversions  d’ADIF  per  solucionar  definitivament  els problemas  del  Pont del tren de d ela línai R-11  al municipi de  Colera (Alt Empordà) ; i desprès d’unes  obres relativament  curtes atesos el problemas  d’aquest  important pont  de la  línea  fèrrea; un servidor  no hi entèn  res  i voldria   una explicació, seriosa  i detallada, del que  està  passant  aquesta  bàsica  infraestructura  ferroviària  de la línia  R-11 .Realment, no comprenc  que  desprès  de  mesos  d’una  obres ( festes  amb molt  poca  transparència) encara  actualment  a  finals de  juliol de 2018, tots   trens  que passen per  aquest  pont  haguin  d’anar  a  a  velocitat  molt reduïda de 30 quilometres/hora. Ës  normal  això ? Jo  no ho  veig gens clar? És segur  aquest  Pont del tren de Colera? A més , cal  tenir  molt  en compte  que en el tram gironí , i sobretot, altempordanès, de la R11 es van fent  petites obres, però gens coordinades amb el  conjunt  de la línia  i la millora dels trens i horaris.I sense parlar de no tenir cap  mena de  voluntat política per solucionar la greu qüestió de les interconnexions Portbou/Cervera.

És una  vergonya  en  majúscules l’erràtica política  d’Adif, Renfe, el Ministerio de  Fomento  i en general  de  l’Estat  espanyol  en  relació  amb  el tram gironí  de la estratègica línia  del tren convencional  R-11  entre  Barcelona-Portbou-Cervera. Ara, per  exemple,  s’anuncien –amb, com a mínim,  més  de  cinc  anys  de  retard- unes  importants inversions en millores  a l’estació  de Portbou; .ja veurem quan  s’inplementaran, quan  es posaran en marxa. Ara bé  el binomi  Renfe/Adif, Fomento  i l’Estat espanyol  hauria  de tenir  una  idea  general  dem  la mobilitat en aquesta  línia , molt  social , molt  important i molt estratègica, de la R-11/RG1 . Senyors  de Madrid : cal no oblidar el soterrament  de l’Estació  de Figueres del centre de la ciutat, la  transformació de l’estació  de Vilajuïga en l’estació  integral de la badia de Roses, convertir  l’estació de  Llançà  també en l’estació  del Port  de la  Selbva, i  treure  la “ferralla  ferroviària” que fa anys  i panys esta  abandonada a l’estació llançanenca, solucionar  de debò la qüestió, po clara, del pont del tren de  Colera i, el més important, posar  fil  a l’agulla , amb  molta  voluntat política a lña qüestió   vital de les interconnexions  entre  Portbou  i  Cervera  de  la  Marenda. Sense solucionar  aquest  punts bàsics – encara hi ha moplta  més  feina-  la rendibilitat, social, econòmica i territorial,  de les  línies R-11 i  RG1, continuarà  essent  molt  baixa i la infraestructura , amb un  gran potencial , molt  desaprofitada.

lectures 2130 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.