Héctor López Bofill


Divendres, 6.7.2007. 05:00 h

Encegament

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
valorar_carregant carregant


Comparteix






No sembla que sigui una bona manera de guanyar-se el favor de les bases d’ERC criticant amb acidesa allò que les bases van recolzar per àmplia majoria. Les declaracions del Vicepresident Josep Lluís Carod-Rovira, afirmant que demanar el “no” al referèndum de l’Estatut fou un error i confessant que ell apostava pel “sí” provoquen una enorme consternació no sols en el món d’ERC i dels seus simpatitzants sinó també en el conjunt de l’independentisme.

En un moment en què l’Estatut ha caigut en el descrèdit, en el que un dels seus màxims paladins, el President Maragall va arribar a admetre que l’esforç d’aprovar una reforma de la norma institucional bàsica no havia valgut la pena, en què el mínim guany en autogovern que es podia obtenir es troba amenaçat per la desídia estatal en el desplegament i per set recursos d’inconstitucionalitat, en una tessitura així, que el suposat líder de l’independentisme digui el que va dir provoca esfereïment perquè sembla que l’obsessió per la gestió i per l’estabilitat ja hagi desterrat de l’horitzó una estratègia clara d’alliberament nacional.

Si tant convençut estava Carod-Rovira de votar que “sí” a l’Estatut val a dir que, en el moment que les bases revoquen el seu projecte polític, el que hauria d’haver fet és dimitir de la Presidència d’ERC. No es pot continuar al capdavant d’un projecte independentista quan s’està a favor de l’autonomisme de curta volada sorgit del pacte Mas-Zapatero. Altrament es fomenta la deplorable imatge d’estar més pendent del càrrec i dels privilegis personals que de l’ideal d’emancipació nacional que ja no es defensa. Precisament el més important de l’afer de l’Estatut va ser que ERC va aconseguir salvar el seu patrimoni ideològic amb el “no” però ara sembla que Carod fins i tot està disposat a dilapidar aquest actiu per continuar a la direcció d’ERC i a la Vicepresidència del Govern.

L’altra cosa que cal posar de manifest és que les declaracions irresponsables del Vicepresident cauen com una galleda d’aigua freda sobre tots aquells amplis sectors de la societat civil (Platoforma pel Dret a Decidir, Economistes pel No, Intersindical...) que es van mobilitzar amb entusiasme en defensa de la decisió del Parlament de Catalunya del 30 de setembre. És que no va veure que el 18 de febrer de 2006 es van aplegar centenars de milers de persones contra un pacte que ara Carod diu que, en el seu fur intern, defensava? Com pot aspirar a liderar una nació algú que menysté fins a aquest extrems la il·lusió de tanta gent.

Perquè aquest em sembla que és el problema clau de Carod: que mai no ha tingut confiança ni en la militància d’ERC ni, el que és pitjor, en el poble de Catalunya. Probablement el seu és el d’un quadre mental que pensa que mai no tindrem l’ambició per saltar la paret i que en una societat atemorida i acomplexada n’hi prou amb una pàtina de discurs exaltat per continuar amb una gestió apocada que, sobretot, desenvolupin ell i el seu cercle per tal d’ostentar com més temps millor tots els privilegis institucionals. Certament, que sapiguem, actituds com aquestes no han portat mai a un poble a la plena llibertat, ni la gestió, ni el suborn, ni el qui passa dies anys empeny. Això ho podia fer en Pujol o el PSC, però les bases d’ERC saben que en el seu partit és inadmissible.

lectures 6083 lectures comentaris 26 comentaris

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#26
TS fletxa EH
11 d'agost de 2010, 21.49 h

Felcitats Hector en els passos que esteu fent. TS


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#25
Viva España fletxa Cataluña
8 de setembre de 2009, 23.34 h

Hay que entender, que cataluña forma parted e España, y que en casod e haber un referendum para legitimar la independencia catalana este ha de hacerse en todo el Territorio Nacional.
Con esto esta todo dicho acerca del resultado, eso si, les insto y apoyo desde aquí, mi sillón, a independizarse por la fuerza. Así seguro me destinarían a esa pequeña comunidad a poner orden, y paz.

jojojo.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1

item
#24
Trencapins fletxa Campos
14 de juliol de 2007, 13.37 h

No puc estar més d'acord amb en Joaquim quan diu:<br /> <br /> "El Sr. Carod no ha dit que hagués votat si, sinó que el "no" va ser un error i això no és una opinió és un fet. Ni tan sols els votants d'ERC van seguir la consigna i el resultat del referendum va ser el que va ser. Jo vaig votar "no" però ara crec que una altra opció de vot crítica hagués sumat més i també hagués afavorit la deslegitimació d'aquell estatut.Si es demanen comptes a ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#23
Jordi fletxa València
9 de juliol de 2007, 09.37 h

Bucarest: ni ets més realista ni més intel.ligent que la resta per tindre l'actitud tan conservadora i derrotista de Carod. Xe, quina prepotència d'alguns!<br /> La cosa està clara: quan anem reculant, dubtant i acomplexats, dient sí però no, nul, blanc, ara sí, ara no, ara també,..... la gent passa de nosaltres. Si anem d'imitadors de la sociovergència no ens votaran més persones, perquè els independentistes no ens votaran, i els no independentistes passen de còpies i van als ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#22
8 de juliol de 2007, 00.38 h

Bucarest: i que volies que votessin els electors amb la pressió mediàtica que hi va haver pel SI, i les vacil·lacions d'ERC durant mesos, semblava que ens prenguessin el pèl amb el SI crític, el Blanc, el Nul polític. Si ERC hagués estat més clara des del principi, la campanya pel NO hagués començat abans i hagués fet més forat. A més, el temps ha anat donant la raó a ERC. Cada cop més gent és conscient de la immensa presa de pèl que va ser aquest Estatut. El que va fer el Carod... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#21
7 de juliol de 2007, 17.10 h

Jordi de València, l'any passat, al referèndum de l'estatut, ja vas poder comprovar com "la conscienciació de les bases d'ERC" va arrossegar a "les masses"... La va arrossegar, sí, cap el daltabaix i el fracàs total i absolut!!! 2 de cada 3 votants d'ERC van desobeir el partit i van votar no! Ho vols més clar? Repeteixo: jo vaig votar NO, jo sóc independentista i crec que Espanya és la tomba de Catalunya (i dels Països Catalans, si vols, un nom que em resulta entranyable però que cada ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#20
7 de juliol de 2007, 12.05 h

Molt d'acord amb Bofill.
Si ara resulta que unes bases crítiques i formades són una rèmora per al gran electorat acrític, pleguem i que es quede a soles Carod, els seus incondicionals i la masa acrítica. Però ens refotrem de vosaltres quan us donen per sac gràcies a l'apisonadora sociovergent.
Bucarest, ets la viva imatge d'un dirigent del Bloc nacionalista valencià, que amb l'excusa de què la societat valenciana és com analfabeta (és el que volen dir) cal continuar amb l'status quo... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#19
6 de juliol de 2007, 23.35 h

La militància és absolutament vital, no hi ha cap dubte d'això. En el cas d'ERC a més, crec que són gairebé herois. Però els militants també han de saber interpretar quina és la voluntat dels milers de votants d'ERC. En el cas de l'Estatutet és de tots conegut que els votants d'ERC van votar SI de manera aclaparadora. A mi no em va agradar però la realitat és la que és. I em dóna la sensació que aquests mateixos ciutadans no entenen perquè els polítics d'ERC no es dediquen més ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#18
6 de juliol de 2007, 15.38 h

Penso com el company Bucarest. Tornar a començar de nou es un salt endarrera. Potser hem de canviar (o sense potser) la direcció del partit però no buscant el cabdill que ens retorni antigues dignitats i vergonyes perdudes. Prou de canvis ciclics que no ens porten enlloc!!!!.

Salut i República


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#17
6 de juliol de 2007, 14.01 h

Doncs, Bucarest, mea culpa, no t'havia entès bé. I no, no era a la Plaça del Rei. Saps per què? Per què em vaig assabentar de la convocatòria el dia després. Així que totalment d'acord amb la manipulació dels mitjans informatius.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

5 !10 !20 !tots
1
!
2
!
3 >


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.