Gerard Sesé


Dimecres, 13.2.2013. 08:45 h

Movistar i el català i com estafar a l'Estat

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 28 vots )
valorar_carregant carregant

parlar catala
Parlar català

Comparteix






Surto cap a casa a les 16:45 emprenyat. M'acaben d'acomiadar. La meva ràbia creix quan escolto a la ràdio que Rodrigo Rato ha estat fitxat per Telefònica, empresa per a la qual treballava fins feia 5 minuts.

La sensació que tinc és també d'impotència després de descobrir certes foscors que envolten a l'empresa que m'ha fet el contracte i que es diu Convertis.

Anem a pams, jo, llicenciat en Ciències Polítiques i L'Administració Pública per la UAB, amb un post-grau i amb experiència en feines de qualificació notables, em trobo assegut a una aula que s'usa com a menjador i a la vegada com a espai per a formar els nou vinguts a una empresa que es diu Convertis (carrer Pujades 150 planta número 8).

Aquesta empresa que em fa una 'formació' de 8 hores durant tres dies i que no me les paga, m'explica (entre olors de tots els tapers dels empleats que els escalfaven en sorollosos micrones) com atendre els clients que es volen fer Fusión de Movistar. No només això, ens expliquen com posar-nos de cara a la càmera ja que som 'Video-agents' una nova manera de vendre en telemàrqueting. L'empresa que té la patent dels 'video-agents' és diu Whisbi.

Resumint, em contracta Convertis, una empresa subcontractada per Whisbi que és contractada per Movistar. Per encara fer-ho més enrevessat, me n'entero que Convertis està en suspensió de pagaments i que durant tot el 2012 ha fet fora a uns 140 treballadors de la seu a Barcelona.

Davant d'aquest panorama i comprovar que els meus futurs companys són la majoria llicenciats i amb estudis qualificats que no tenen, com jo,  més remei que acceptar aquest tipus de feines escombraria, faig la formació de tres dies no remunerada i començo treballar de cara al client rebent trucades i programant Fusión i altres productes de Movistar.

Per començar, dir que la formació va ser nefasta i que ara entenc perquè els usuaris tenim tants problemes amb els teleoperadors i les gestions: quasi sempre és gent nova que no té ni idea de com funciona el programa i t'acaben contractant productes com la TV Imagenio i la fibra òptica quan no tens cobertura. Això sí, la factura que t'arriba ascendeix a més de 120 euros i tu et preguntes 'com  ha estat possible?'.

Ens fan un contracte de prova d'un mes. Durant aquest mes, els coordinadors t'ajuden a fer bé la feina. L'ambient que creen es angoixant: has de fer contractes al preu que sigui i rebatre fins a punts inòspits. Cada dia la preocupació d'haver-ne fet poques és angoixant. Entre els companys és la pregunta més comú: 'quantes n'has fet avui?' Un neguit constant.

Així que també, sempre que parleu amb un comercial heu de saber que està molt i molt pressionat per treure el màxim de vendes i que us exprimirà al màxim. No és mala persona, l'han transformat.

Jo vaig acabar parlant català però teniem una consigna insultant: 'NO SE PUEDE HABLAR EN CATALÁN CON EL CLIENTE'

Quan m'ho van dir jo quasi no m'ho creia. Els primers dies, per aquella por de ser 'novato' ho vaig complir. Després vaig passar de tot. El pitjor va ser quan van venir a controlar els de Madrid, 'jefes' de Wisbi. El dia anterior ens van fer jurar que no parlaríem en català ni entre nosaltres, no fos cas que els de Madrid pensessin que estàvem conspirant contra ells. Hi havia una sensació tan provinciana: 'vénen els de Madrid, tot net, tot a punt, quina por!'.

Quan els contractes que realitzava eren de zones de l'Estat on hi havia una segona llengua oficial el programa et donava l'opció d'escollir o Català o Gallec o Euskara. No ho podíem fer, sempre en castellà. Si els clients ho volíen havien de trucar després al 1004. Quines ganes de tocar els ous.

Per si no fos poc, una altra cosa que em vaig assabentar és que aquestes empreses cobren més de 400 euros de l'Estat per fer formacions. Així que aquells 3 dies que em van 'formar' (que de poc va servir) l'empresa va guanyar gràcies a mi més de 400 euros. De mi i 400 euros més per cada company, i érem un total de 20 a la formació.

Després, com ja és sabut, aquestes empreses reben beneficis fiscals per contractar gent que està a l'atur. Vist així, que em contractessin amb un sou de prova i fent jo la meva feina ben feta i aconseguit clients per a Movistar, els vaig produir benefici i en escreix.

Faltant un dia per la finalització del meu contracte de prova em van acomiadar. Com que era de prova, simplement dient que 'no has superado la prueba' ja n'hi havia prou. Res més. Només faltava dir: 'te hemos usado y ya no nos sirves'. El més fort de tot és que 3 dies abans que ens fessin fora estaven fent noves 'formacions' a 20 pobres joves que passarien pel mateix tràngul que jo. .

En fi, com a conclusió dir que m'he sentit un peça d'un engranatge molt ben elaborat que tenen aquestes empreses carronyeres i sense escrúpols per guanyar diners a costa de les pobres persones que necessiten feina i a costa d'estafar a l'Estat.

És vergonyós. Esteu avisats i, si podeu, no us feu de Movistar tot i que cap altra companyia és garantia de res.

@gerardsese

g
erardsese.cat

lectures 17564 lectures comentaris 8 comentaris

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#8
cata fletxa icebcuoy
10 de novembre de 2018, 15.56 h

VIVA ESPAÑA Y EL JAMON IBERICO CARAJO!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#7
Enric LL. fletxa Barcelona
19 de febrer de 2013, 13.58 h

#3 Jo també estic amb tu em lo que es refereix al català. Movistar es la única companyia que pots comunicar te amb aquesta llengua. Jo al menys, mai he tingut problemes amb aquest aspecte i si algun cop em contesten en castellà, demano parlar amb català i em passen am un altre operador. Cap problema..!!!! De totes formes suposo que l'autor es refereix mes a Convertis directament que quan es truca al 1004 o al 1002. Les companyies subcontratades son una altre cosa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1

item
#6
18 de febrer de 2013, 09.35 h

Us hi poso un palíndrom (es llegeix igual del dret i del revés):

RATS I VOMIT I MOVISTAR


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1

item
#5
14 de febrer de 2013, 18.17 h

quin fills de puta!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1

item
#4
Quim fletxa Tarragona
13 de febrer de 2013, 13.45 h

Home... pel sol fet de contractar al R. Rato ja és motiu de cese... jo Movistar ni aigua.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1

item
#3
Enric fletxa Barcelona
13 de febrer de 2013, 13.28 h

Discrepo totalment de l'autor de l'article. Ignoro quina és la seva experiència treballant amb Convertis, o quina és a seva intenció denunciant Movistar, però puc assegurar que de les tres grans empreses de telefonia que operen a Catalunya, aqueata és la única que permet comunicar-se amb els seus operadors en català. Encara diré més, fa poc m'he donat d'alta d'un dels seus productes i cada cop que he hagut de trucar al 1004 l'idioma per defecte amb el qual m'han respost és el català.... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 10

item
#2
Llorenç Lara fletxa Bellaterra
13 de febrer de 2013, 13.00 h

Lamentant aquesta experiència personal de l'autor, no puc sinó veure-hi una demostració de que la discussió entre l'eix nacional i l'eix social és una falàcia. Qui ens enfonsa socialment són les estructures de poder i empresarials d'Espanya. Ens en sortirem molt millor socialment si marxem d'Espanya. És el mateix pack. Són dues qüestions indivisibles.


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 0

item
#1
xauxau fletxa CAT
13 de febrer de 2013, 10.00 h

Aquests relats mostren clarament el tipus de problemes amb que s'enfronta la nostra economia i la nostra vida en general. Tota una munió de cràpules s'han fet amb el poder i constantment conspiren per delinquir. De fet aquesta "clase" mai ha deixat d'estar en aquests verals, molts ja "treballaven" en temps de la dictadura i ara estan els seus descendents o ells mateixos. Aquesta capa de merdosos està estesa a tots els sectors i és el principal causant de la falta de "competitivitat" de l'eco... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0

5 !10 !20 !tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.