Opinió amb independència. Dimarts, 16 d'octubre de 2018 01:09 h
facebook twitter RSS in.directe.cat

Estanis Alcover

Dijous, 11.10.2018. 13:17 h

Evolució dels models de negoci dels mitjans locals

Avui és una evidència que el desenvolupament d'internet canvia la forma de finançament dels mitjans de comunicació, marca una línia divisòria entre mitjans tradicionals i nous mitjans en línia; ocasiona una transició en el sistema de comunicació social que és evident en la disrupció tecnològica, la convergència mediàtica i en el desenvolupament de les xarxes socials que deriven en un nou posicionament dels mitjans locals de comunicació, aquells que integren "la premsa de casa" en les seves pràctiques. Llegir-ne més


Diumenge, 23.9.2018. 16:24 h

Apostant pels canvis (i l'èxit) de l'editor local

Un periodista que està fent carrera en un diari de renom, i abans fou redactor en una important cadena de ràdio, explicava a un grupet de companys de professió –reunits a l'entranyable Can Lluís, al carrer de la Cera– que està fent gestions per exercir la seva professió al Parlament Europeu. L'ànsia d'obrir el seu punt de mira el va portar a comparar, desafortunadament, el periodisme que es fa a Barcelona amb el de la premsa de proximitat. Li vam demanar que ho argumentés: "El periodisme de primera divisió es fa a les capitals, com Madrid. Llegir-ne més


Dimarts, 16.1.2018. 11:18 h

El futur del periodisme de proximitat encara promet

Crec en el periodisme de proximitat per molts motius. El primer és perquè el conec des de dins de quan tenia 14 anys i vaig treure el cap a Revista de Badalona. El segon és perquè està recolzat en un model més proper, en aquesta proximitat que sempre funciona en comunicació, la qual cobreix les necessitats més immediates en el temporal i en l'espacial: això, indefectiblement, ajuda a què la seva continuïtat sigui més que justificada. En paral·lel, mai ha necessitat de tant bagatge econòmic com els projectes de més envergadura; les altes inversions suposen també el compromís de recollir suprems dividends que no sempre s'aconsegueixen en temps de crisi; en els últims anys el món digital encara ho ha posat més a l'abast. Llegir-ne més


Divendres, 15.12.2017. 17:31 h

Sàpiens aporta una bona història del periodisme de Catalunya

Segons la Wikipedia, "la premsa escrita és el conjunt de publicacions impreses que es diferencien en funció de la seva periodicitat, que pot ser diària (en aquest cas se sol anomenar diari), setmanal (setmanari), quinzenal (o quinzenari), mensual (mensuari), o anual (anuari); o simplement diari". És evident, doncs, que el concepte de premsa escrita fa referència a totes aquelles publicacions impreses les quals es diferencien entre si per la seva periodicitat. Catalunya ha estat i és rica en premsa escrita. Llegir-ne més


publicitat

Dissabte, 30.9.2017. 18:44 h

Anem bé amb la premsa de casa

Endevinar el futur és màgia, però preveure és racional i, per tant, factible. Diuen que la millor manera de preparar el què ha de venir és participar en la seva construcció. La premsa de proximitat catalana en sap molt d’això. A la UAB, cap allà els anys vuitanta, ja es deia que la premsa està en crisi i que al vell ofici al qual es dedicarien els nous llicenciats només li quedaven com a sortides professionals les acabades de crear televisions autonòmiques i les utòpiques televisions privades, que veurien la llum finalment l'1 de gener de 1990. Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.