Opinió amb independència. Dissabte, 23 de febrer de 2019 07:38 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

10 d'octubre de 2018 22:17 h

La festa del tren de Llançà

El   10  de novermbre  de  2018  hi  ha  previst celebrar  la   tercera Festa  del  tren de  Llançà  A  una mica  menys  d’un  mes  es fa  necessari  començar  a  recorder  en la ment   aquesta data  que  pot  significar, que ha de  significa  una inflexió   molt necessària  en la millora de la  mobilitat  sostenible  en una contrada en què, encara  regna  una mentalitat  molt  antiga  en relació   amb la  forma  de  moure’s, per tal  d’intentar  exercir  aquesta  funció  d’una manera  molt  més  coherent, segura  i molt  menys  contaminant .
Llegir-ne més


lectures 1700 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

27 de setembre de 2018 22:34 h

Interconnexions Portbou-Cervera i tercermundisme

Nota  de  premsa conjunta  de Defensem   el Tren de l’Empordà  i  de l’Associació  d’Ussuaris  del Tren  Perpinyà -Portbou El  tercermundisme  de  les interconnexions Portbou-Cervera  de  la  marenda  és antieconòmic  i  fa  molt  de  mal  al territori, principalment  entre    entre Figueres  i Perpinyà, però  també  entre  Narbona/Montpeller/Tolosa  i  Girona-Barcelona Des de l’Associació Defensem  el Tren  de l’Empordà  i l’Associació  d’usuaris  del tren Perpinyà- Portbou volem expressar  la nostra màxima  indignació  amb l’estat  lamentable  de les interconnxions  entre  Portbou  i Cervera  de la  Marenda i, sobretot , que les dues  companyies  responsables, RENFE  i  la SNCF  no  intentin parlar  dialogar i trobar  solucionar  favorables  a la gent  i el territori.
Llegir-ne més


lectures 1614 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

23 de setembre de 2018 10:05 h

Destinació rodalies i l’oblit de la R11

Voldria comentar  el  Programa de TV3, 30 minuts “Destinació  Rodalies”  del  pasat  diumenge 16/09/2018. És  indignant que no s’hagi  comentat  res dels problemes  estructurals de la línia de trens  regionals (també són rodalies) més estratègica de totes; la R11 Barcelona-Girona-Figueres,Portbou-Cervera. La línia R11 -juntament  amb la línia RG1-  és molt estratègica perquè, a banda, d unir  Barcelona, el Vallès i i les comarques gironines, també  és una línia  transfronterera que, per sentit  comú, haria  de reestructurar-se i enllaçar Barcelona,Girona,Figueres-Portbou-Cervera,Perpinyà i  Narbona, amb enllaços cap a Tolosa  i cap a Montpeller-Nimes-Avinyó.
Llegir-ne més


lectures 1839 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 de setembre de 2018 23:07 h

Ara cal solucionar les interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda

El  fet que el  Sr. Pere Macias i Arau hagi estat nomenat  -per l’executiu  espanyol- com a  coordinador de rodalies i regionals de Renfe de Catalunya considero  que pot  ser profitós,si, lògicament, es fan les inversions  que  toquen. Un servidor  coneix el Sr. Pere Macias. Ha estat, com a mínim, dues  vegades al meu poble ferroviari de Portbou. El Sr. Pere Macias, com enginyer, exalcalde d’Olot, exconseller  de Transports de la Generalitat i assessor  de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, és un bon/gran  tècnic en mobilitat i transport ferroviari,  que coneix  bé  el territori català -tant  l’àrea metropolitana com les  comarques i, especialment, les comarques gronines, i,sobretot,  la  zona  ferroviària  convencional transfronterera  de l’Alt Empordà  i/o Catalunya Nord  (actualment molt abandonada pels  poders públics  ferroviàris de l’Estat  Espanyol i l’Estat  francès).
Llegir-ne més


lectures 1400 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

12 d'agost de 2018 18:18 h

Incivismes antiferroviaris

Per què  hi han tantes incidències  a causa de l’incivisme en els trens regionals i rodalies  de Catalunya  en els darrers temps.  Darrerament  a les línies  R11  i RG1  hi ha hagut molt d’incivisme, amb repercussions importants per als soferts usuaris. Un exemple diàfan d’això va passar  el  3 d’agost /divendres)  en el tren de la línia RG1 procedent de l’Hospìtalet i que ha d’arribar a Portbou a les 15;03 h. Doncs bé aquest tren,  a l’estació  de Vilajuïga, va patir un episodi d’incivisme, en què  una trentena de viatgers no volien pagar el bitlllet i  varen  començar a  fer  servir l’alarmes  i al final una porta  va quedar bloquejada i no tancava, amb  la  qual cosa   va quedar inutilizable; i  segons els protocols  de  Renfe el tren  va  haver  de  fer  abaixar  tots  els viatgers i  marxar  ,com a material buit  i averiat fins a Portbou.
Llegir-ne més


lectures 1673 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

28 de juliol de 2018 23:09 h

L’estació de la badia de Roses i la voluntat política

L’Estació del  tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament,  l’estació de  la  Badia de Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria endreçar i  modernitzar aquesta estació i el tram de  la línia convencional de Figueres a Portbou/Cervera, que  a Vilajuïga s’aturessin els  trens de mitja distància, i posar un servei de microbús llançadora fins les població de Roses/Castelló  d’Empúries, d’altres pobles de la rodalia. De fet, aquesta  alternativa podria ser molt  profitosa per a l’activitat  turística de la zona.
Llegir-ne més


lectures 1775 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de juliol de 2018 22:52 h

El pont del tren de Colera, Portbou-Cervera, la R-11/RG1 i la demagògia

Desprès  d’haver-nos  venut, a bombo  i plateret, les excel•lències  d’unes  inversions  d’ADIF  per  solucionar  definitivament  els problemas  del  Pont del tren de d ela línai R-11  al municipi de  Colera (Alt Empordà) ; i desprès d’unes  obres relativament  curtes atesos el problemas  d’aquest  important pont  de la  línea  fèrrea; un servidor  no hi entèn  res  i voldria   una explicació, seriosa  i detallada, del que  està  passant  aquesta  bàsica  infraestructura  ferroviària  de la línia  R-11 .
Llegir-ne més


lectures 2130 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

8 de juliol de 2018 16:27 h

Surrealisme ferroviari i manca de voluntat política

Dissabte  7  de juliol  de 2018. El  tren de  la  línia R11 que ha de sortir  de Portbou a les 8:33 h de moment no s’ha presentat  el maquinista. Com és possible això al 2018? Un  servidor fa  més  de  45 anys  que  sóc  usuari  del tren  convencional;  alguna  vegada  més  havia  passat  que no es presentés  el maquinista, però en mitja  hora o tres quarts  el problema se solucionava. El passat  dissabte  no va ser així. El maquinista estava desaparegut .
Llegir-ne més


lectures 1937 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

18 de febrer de 2018 11:56 h

Catalunya, Occitània, L’Estat francès, Europa i el Tren convencional

NOTA  DE PREMSA, COMUNICAT   DE   PREMSA  CONJUNT  DE  DEFENSEM  EL  TREN  DE  L’EMPORDÀ   I   LA   UTPP Molt  important.   properes  mobilitzacions a l’Estat   francès  a favor  del  tren  convencional. Defensem el  tren  de l’Empotrdà  i  la  Associació d’Usuaris  del Tren  Perpinyà –Portbou  sóm solidaris  amb aaquestes  mobilitzacions . Entre  el 7  i  el 15 d’abril  tindrà  lloc  a diverses  regioons de l’Estat  francès  una mobilització  sincronitzada en defensa de les lçinies i  el tren convencional  i  contra l’anomenat  informe  “informe Spinette  el  qual  pretèn  justificar  retallades socials infortant  en   la mobilitat  ferroviària .
Llegir-ne més


lectures 2390 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de juny de 2017 10:40 h

Concentració reivindicativa a Portbou el 08/07/2017

El  proper  8  de juliol  d’enguany  pot  esdevenir  una data   històrica molt important  per  a Portbou/Cervera  de la  Marenda  i per tota  la zona transfronterera de l’Alt  Empordà – en general del  conjunt de les comarques  gironines-   i  de la Catalunya  Nord. Serà  el dia de la Recuperació del tren de nit  París Portbou . Des  de la Plataforma Defensem  el Tren de l’Emporda ens  hem de  felicitar per  haver  contribuit a aconseguir –juntament  amb l’Associació  d’usuaris  del tren  Perpinyà/Cervera-Portbou-  aquesta  “petita/gran” victòria.
Llegir-ne més


lectures 3566 lectures comentaris Cap comentari
publicitat


12345...7>

TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.