11 de setembre de 2019 08:39 h
Solment és un propost, que potser mi no es podrà fer mi rellitt, però per l proper Did de2.020 suggereixo - l’ANC i Òmnium- noliejr diferents trens especils des de llocs estrtègics del territori d'nr i tornd i complememtr-los mb busos totlment coordints les estcions d'enllç. De fet, ixò huri de servir per oferir més cpcitt mb un eslogn,que podri ser ; L Did 2020,.mb mobilitt sostenible i intermodlitt. Doncs bé, l meu entendre, es podrien noliejr diversos trens, mb l màxim cpcitt possible, que sortissin les 9 del.
Llegir-ne més
3 d'agost de 2019 15:18 h
Algun vegd s'h escrit, des d'lgun mitjà de comunicció elitist, que Portbou podri ser un segon Cdqués i ixò seri molt positiu per rectivr l'economi de l poblció fronterer. Bé, les coses no són tn senzilles. Cdqués és un poblció molt singulr i mervellos que h sbut treure molt de suc de l figur de Dlí i de l sev geogràfic llunyd i ferésteg, més endvnt, cp ls 70 i 80 del segle psst, tmbé v sber treure un grups socils i polítics molt determints com eren/són s'nomend "guche divine" que més endvnt es v trnsformr, en l sev dretnitzció, mb grups de "l'Upper Digonl" .
Llegir-ne més
24 de febrer de 2019 20:59 h
El psst 11 de febrer es v confirmr un bon notíci ferroviàri l líni R11: hi h hgut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cerver de l Mrend. Aquest millor de les comuniccions ferroviàries entre Ctluny Nord i Ctluny Sud és el fruit de molts nys de lluit i mobilitzcions dels usuris del territori juntment mb les ssocicions -Defensem el tren de l'Empordà/IAEDEN, UTPP ,PTP i FNAULT-, els juntments de l contrd lberenc, i l tsc dur i pegdògic fvor del tren dels polítics de proximitt, com per exemple el sendor de les comrques gironines per ERC, Jordi Mrtí, el qul h defenst, h btegt d’un form diàfn fvor del tren convencionl i l mobilitt sostenible, l cmbr lt espnyol Mdrid .
Llegir-ne més
13 de setembre de 2018 23:07 h
El fet que el Sr. Pere Mcis i Aru hgi estt noment -per l’executiu espnyol- com coordindor de rodlies i regionls de Renfe de Ctluny considero que pot ser profitós,si, lògicment, es fn les inversions que toquen. Un servidor coneix el Sr. Pere Mcis. H estt, com mínim, dues vegdes l meu poble ferroviri de Portbou. El Sr. Pere Mcis, com enginyer, exlclde d’Olot, exconseller de Trnsports de l Generlitt i ssessor de mobilitt de l’Ajuntment de Brcelon, és un bon/grn tècnic en mobilitt i trnsport ferroviri, que coneix bé el territori ctlà -tnt l’àre metropolitn com les comrques i, especilment, les comrques gronines, i,sobretot, l zon ferroviàri convencionl trnsfronterer de l’Alt Empordà i/o Ctluny Nord (ctulment molt bndond pels poders públics ferroviàris de l’Estt Espnyol i l’Estt frncès).
Llegir-ne més
24 de juliol de 2018 22:47 h
Molt s’h comentt drerment en els mitjns, escrits i udiovisuls, que ctulmente Ctluny ptim un veritble emergènci viàri, principlment, cus del’bús de l’lcohol, les drogues i el mòbil relcionts mb l conducció. Un exemple d’ixò el tenim en un recent i brutl ccident l loclitt selvtn de Vidreres en què v representr un luctuós blnç de qutre morts. Tot ixò és cert , però ningú esment que un cus molt destcd de l’increment dels morts i ferits l crreter és l mnc de trnsport públic i, sobretot l mnc de voluntt polític per rticulr un trnsport públic –especilment ferroviri- lterntiu l’gressivitt ftxend del vehicle privt.
Llegir-ne més
8 de juliol de 2018 16:27 h
Dissbte 7 de juliol de 2018. El tren de l líni R11 que h de sortir de Portbou les 8:33 h de moment no s’h presentt el mquinist. Com és possible ixò l 2018? Un servidor f més de 45 nys que sóc usuri del tren convencionl; lgun vegd més hvi psst que no es presentés el mquinist, però en mitj hor o tres qurts el problem se solucionv. El psst dissbte no v ser ixí. El mquinist estv despregut .El revisor ens v conmunicr que potser sortirem qun rribés el primer tren de Brcelon les 9:20 h .
Llegir-ne més
16 de juny de 2017 22:17 h
Ar i quí Ctluny necessitem molts més Mossos D'Esqudr. De fet, l convoctòri de 500 plces encr es qued curt. El que és intolerble és que que el govern espnyol posi bstons les rodes –per rons econòmiques, que de fet són polítiques- tot rgumentnt que només es poden crer 50 plces. A més, és inexplicble que el govern de Mdrid pretengui “posr cullerd” en un qüestió que no té competències. El que pss és que ctulment l’dministrció espnyol j no respect bsolutment res de res.
Llegir-ne més
29 de setembre de 2016 12:59 h
J ho veieu. L’empres que gestion l’especultiv i gegntin infrestructur del Túnel del Pertús del TAV, TP-Ferro, s’h dissolt. El Jutjt Mercntil de Giron h declrt concurs de creditors . De fet, quest situció de ruïn totl j es prevei des del primer moment de l construcció de l’obr. Un túnel de petge, per trnsport de i de vitgers i, sobretot per mercderies, no er vible. Encr que el més invible de tot quest infrestructur, i les seves derivdes, és un contrcte entre l’Estt espnyol i TP-Ferro que imposv l’Estt espnyol pgr obligtòriment “les despeses de l fest”.
Llegir-ne més
14 d'agost de 2016 23:01 h
Molts pobles de Ctluny es troben de fest quests dies, mb l menor punt d'ctivitt polític, i l'esper del lte summer, que estrà mrct per l mnifestció de l'11 de setembre, l Qüestió de Confinç, l'provció de l llei de l Hisend Ctln, i l possible recció de TC contr Crme Forcdell. En un di tn tebi com quest, en el que hem vist estmpes tnt difícils de qulificr i d'oblidr com l de Mrino Rjoy mb un polo vermell cminnt i movent els brços com si corrés, tmbé trobem rguments per l Independènci: vui h estt un ltr jornd còtic pels milers d'usuris que hn fet el trjecte ferroviri direcció Snt Vicenç de Clders l'ltur de Clfell.
Llegir-ne més
13 d'agost de 2016 13:55 h
És un vergony en mjúscules el ml funcionment de l líni del tren convencionl R-16, entre Brcelon i Tortos –Ulldecon. Aquest és un exemple més que l’Estt espnyol no li interess fer l necessàries inversions que si que es fn en d’ltres territoris, de mtriu cstelln, de l’Estt espnyol. De fet, l líni R-16 té molts problemes de mnteniment, d’inversions i de mnc de personl d’ADIF (ixò ho hn denuncit els treblldors, els sindicts del sector), però el problem de fons és tot el tren convencionl de Ctluny, en què ADIF i RENFE, són els que tenen les competències.
Llegir-ne més