<
<

Opinió amb independència. Dissabte, 27 d'abril de 2024 03:26 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

11 de setembre de 2019 08:39 h

La Diada 2020, amb tren i intermodalitat

Solment  és un  propost, que potser mi no  es podrà fer  mi rellitt, però  per  l  proper Did de2.020 suggereixo  - l’ANC  i Òmnium- noliejr diferents  trens especils des de llocs estrtègics del territori d'nr i tornd  i complememtr-los mb busos totlment coordints  les estcions d'enllç. De fet, ixò  huri de servir  per  oferir  més cpcitt mb  un eslogn,que podri  ser ; L Did 2020,.mb mobilitt sostenible i intermodlitt. Doncs bé, l meu entendre,  es podrien noliejr diversos trens, mb l màxim cpcitt possible,  que sortissin les 9 del.
Llegir-ne més


lectures 1779 lectures comentaris 2 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

3 d'agost de 2019 15:18 h

Cadaqués, Portbou i el tren

Algun vegd  s'h escrit,  des d'lgun mitjà de comunicció elitist,  que Portbou podri ser un segon Cdqués  i ixò  seri molt positiu per rectivr l'economi de l poblció  fronterer.  Bé, les coses no són tn senzilles. Cdqués  és  un poblció  molt singulr i mervellos que h sbut treure molt  de suc de l figur de Dlí i de l sev geogràfic llunyd i ferésteg, més  endvnt, cp ls 70 i 80 del segle psst, tmbé  v sber treure un grups socils i polítics molt determints  com eren/són  s'nomend "guche divine" que més  endvnt  es v trnsformr, en l sev dretnitzció, mb grups de "l'Upper Digonl" .
Llegir-ne més


lectures 1259 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

24 de febrer de 2019 20:59 h

Bategar a favor del tren i la mobilitat sostenible

El  psst  11  de febrer es  v  confirmr  un bon  notíci ferroviàri l líni R11:  hi h hgut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cerver de l Mrend. Aquest millor  de les comuniccions ferroviàries entre Ctluny  Nord i Ctluny Sud és el fruit de molts nys de lluit i mobilitzcions dels  usuris  del territori juntment mb les  ssocicions  -Defensem el tren de l'Empordà/IAEDEN, UTPP ,PTP  i FNAULT-,  els  juntments de  l  contrd  lberenc, i  l tsc  dur  i pegdògic   fvor  del tren dels polítics de  proximitt, com per  exemple  el  sendor  de les  comrques gironines per  ERC, Jordi  Mrtí, el  qul h  defenst,  h btegt d’un form  diàfn     fvor  del  tren convencionl  i  l  mobilitt sostenible, l cmbr  lt  espnyol  Mdrid .
Llegir-ne més


lectures 1605 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 de setembre de 2018 23:07 h

Ara cal solucionar les interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda

El  fet que el  Sr. Pere Mcis i Aru hgi estt noment  -per l’executiu  espnyol- com   coordindor de rodlies i regionls de Renfe de Ctluny considero  que pot  ser profitós,si, lògicment, es fn les inversions  que  toquen. Un servidor  coneix el Sr. Pere Mcis. H estt, com mínim, dues  vegdes l meu poble ferroviri de Portbou. El Sr. Pere Mcis, com enginyer, exlclde d’Olot, exconseller  de Trnsports de l Generlitt i ssessor  de mobilitt de l’Ajuntment de Brcelon, és un bon/grn  tècnic en mobilitt i trnsport ferroviri,  que coneix  bé  el territori ctlà -tnt  l’àre metropolitn com les  comrques i, especilment, les comrques gronines, i,sobretot,  l  zon  ferroviàri  convencionl trnsfronterer  de l’Alt Empordà  i/o Ctluny Nord  (ctulment molt bndond pels  poders públics  ferroviàris de l’Estt  Espnyol i l’Estt  frncès).
Llegir-ne més


lectures 1821 lectures comentaris Cap comentari
publicitat
<

RSS Josep Maria Loste fletxa

24 de juliol de 2018 22:47 h

Emergència viària i manca de transport públic

Molt  s’h comentt  drerment  en els mitjns, escrits i udiovisuls, que ctulmente Ctluny ptim un veritble emergènci viàri, principlment, cus  del’bús de l’lcohol, les drogues i el mòbil  relcionts  mb l conducció. Un exemple d’ixò el tenim  en un recent i brutl  ccident l loclitt selvtn de Vidreres  en què  v representr  un luctuós  blnç de  qutre  morts. Tot ixò  és cert , però ningú esment que  un cus  molt destcd de l’increment dels morts i  ferits  l crreter  és l mnc de  trnsport públic  i, sobretot  l mnc de  voluntt polític per rticulr un trnsport públic –especilment ferroviri- lterntiu l’gressivitt  ftxend del vehicle  privt.
Llegir-ne més


lectures 1952 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

8 de juliol de 2018 16:27 h

Surrealisme ferroviari i manca de voluntat política

Dissbte  7  de juliol  de 2018. El  tren de  l  líni R11 que h de sortir  de Portbou les 8:33 h de moment no s’h presentt  el mquinist. Com és possible ixò l 2018? Un  servidor f  més  de  45 nys  que  sóc  usuri  del tren  convencionl;  lgun  vegd  més  hvi  psst  que no es presentés  el mquinist, però en mitj  hor o tres qurts  el problem se solucionv. El psst  dissbte  no v ser ixí. El mquinist estv despregut .El revisor ens v conmunicr  que potser sortirem qun  rribés el primer tren de Brcelon les 9:20 h .
Llegir-ne més


lectures 2265 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

16 de juny de 2017 22:17 h

Ens volen col•lapsar el país

Ar  i  quí    Ctluny necessitem molts més  Mossos D'Esqudr.  De  fet, l convoctòri  de 500  plces  encr  es  qued  curt. El  que  és  intolerble és  que  que el govern espnyol  posi  bstons  les  rodes  –per rons  econòmiques, que de fet  són  polítiques-  tot  rgumentnt  que només  es  poden  crer  50 plces.  A més, és inexplicble  que  el govern de  Mdrid  pretengui  “posr cullerd” en un qüestió que no té competències. El  que pss és que  ctulment  l’dministrció espnyol  j  no respect bsolutment  res de res.
Llegir-ne més


lectures 6156 lectures comentaris Un comentari
publicitat
<

RSS Josep Maria Loste fletxa

29 de setembre de 2016 12:59 h

El túnel i les seves derivades

J ho veieu. L’empres que  gestion  l’especultiv  i gegntin infrestructur del Túnel  del Pertús del TAV,  TP-Ferro,  s’h  dissolt.  El Jutjt  Mercntil de Giron  h declrt  concurs de  creditors . De  fet, quest  situció  de ruïn totl  j  es prevei des del primer  moment  de l construcció  de l’obr. Un túnel de petge,  per trnsport de i de  vitgers i, sobretot per mercderies, no  er  vible. Encr  que el més invible  de tot  quest infrestructur, i  les seves  derivdes, és  un  contrcte  entre  l’Estt  espnyol  i  TP-Ferro que imposv  l’Estt  espnyol  pgr  obligtòriment  “les despeses de l fest”.
Llegir-ne més


lectures 2595 lectures comentaris Cap comentari

RSS El Dietari del Procés fletxa

14 d'agost de 2016 23:01 h

Més fets i menys victimisme

Molts pobles de Ctluny es troben de fest quests dies, mb l menor punt d'ctivitt polític, i l'esper del lte summer, que estrà mrct per l mnifestció de l'11 de setembre, l Qüestió de Confinç, l'provció de l llei de l Hisend Ctln, i l possible recció de TC contr Crme Forcdell. En un di tn tebi com quest, en el que hem vist estmpes tnt difícils de qulificr i d'oblidr com l de Mrino Rjoy mb un polo vermell cminnt i movent els brços com si corrés, tmbé trobem rguments per l Independènci: vui h estt un ltr jornd còtic pels milers d'usuris que hn fet el trjecte ferroviri direcció Snt Vicenç de Clders l'ltur de Clfell.
Llegir-ne més


lectures 3753 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 d'agost de 2016 13:55 h

El ferrocarril convencional i el model colonial

És un vergony  en mjúscules el ml funcionment de l líni del tren convencionl R-16, entre Brcelon  i Tortos –Ulldecon. Aquest és un exemple més que l’Estt espnyol  no li interess fer l necessàries  inversions que  si que es fn en d’ltres territoris, de mtriu  cstelln, de l’Estt  espnyol. De fet, l líni  R-16 té molts problemes  de mnteniment, d’inversions i de mnc de personl d’ADIF (ixò  ho hn denuncit els treblldors, els  sindicts  del  sector), però el problem de fons és tot el  tren convencionl de Ctluny, en què  ADIF i RENFE, són els que  tenen  les competències.
Llegir-ne més


lectures 3779 lectures comentaris Cap comentari
publicitat
<


TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat
<

ELS MÉS fletxa


De Xisca el 15.12.2019 a les 12.27 h a:
El TIL del PSIB




De Joan Fargas el 10.12.2019 a les 10.09 h a:
No es pot ser pobre

publicitat
<
publicitat
<

ARXIU fletxa






publicitat
<
publicitat
<

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.