Opinió amb independència. Dilluns, 24 de setembre de 2018 23:11 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

13 de setembre de 2018 23:07 h

Ara cal solucionar les interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda

El  fet que el  Sr. Pere Macias i Arau hagi estat nomenat  -per l’executiu  espanyol- com a  coordinador de rodalies i regionals de Renfe de Catalunya considero  que pot  ser profitós,si, lògicament, es fan les inversions  que  toquen. Un servidor  coneix el Sr. Pere Macias. Ha estat, com a mínim, dues  vegades al meu poble ferroviari de Portbou. El Sr. Pere Macias, com enginyer, exalcalde d’Olot, exconseller  de Transports de la Generalitat i assessor  de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, és un bon/gran  tècnic en mobilitat i transport ferroviari,  que coneix  bé  el territori català -tant  l’àrea metropolitana com les  comarques i, especialment, les comarques gronines, i,sobretot,  la  zona  ferroviària  convencional transfronterera  de l’Alt Empordà  i/o Catalunya Nord  (actualment molt abandonada pels  poders públics  ferroviàris de l’Estat  Espanyol i l’Estat  francès).
Llegir-ne més


lectures 1095 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

24 de juliol de 2018 22:47 h

Emergència viària i manca de transport públic

Molt  s’ha comentat  darerament  en els mitjans, escrits i audiovisuals, que actualmente a Catalunya patim una veritable emergència viària, principalment, a causa  del’abús de l’alcohol, les drogues i el mòbil  relacionats  amb la conducció. Un exemple d’això el tenim  en un recent i brutal  accident a la localitat selvatana de Vidreres  en què  va representar  un luctuós  balanç de  quatre  morts. Tot això  és cert , però ningú esmenta que  una causa  molt destacada de l’increment dels morts i  ferits  a la carretera  és la manca de  transport públic  i, sobretot  la manca de  voluntat política per articular un transport públic –especialment ferroviari- alternatiu a l’agressivitat  fatxenda del vehicle  privat.
Llegir-ne més


lectures 1416 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

8 de juliol de 2018 16:27 h

Surrealisme ferroviari i manca de voluntat política

Dissabte  7  de juliol  de 2018. El  tren de  la  línia R11 que ha de sortir  de Portbou a les 8:33 h de moment no s’ha presentat  el maquinista. Com és possible això al 2018? Un  servidor fa  més  de  45 anys  que  sóc  usuari  del tren  convencional;  alguna  vegada  més  havia  passat  que no es presentés  el maquinista, però en mitja  hora o tres quarts  el problema se solucionava. El passat  dissabte  no va ser així. El maquinista estava desaparegut .
Llegir-ne més


lectures 1706 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

16 de juny de 2017 22:17 h

Ens volen col•lapsar el país

Ara  i  aquí  a  Catalunya necessitem molts més  Mossos D'Esquadra.  De  fet, la convocatòria  de 500  places  encara  es  queda  curta. El  que  és  intolerable és  que  que el govern espanyol  posi  bastons  a les  rodes  –per raons  econòmiques, que de fet  són  polítiques-  tot  argumentant  que només  es  poden  crear  50 places.  A més, és inexplicable  que  el govern de  Madrid  pretengui  “posar cullerada” en una qüestió que no té competències.
Llegir-ne més


lectures 5321 lectures comentaris Un comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

29 de setembre de 2016 12:59 h

El túnel i les seves derivades

Ja ho veieu. L’empresa que  gestiona  l’especulativa  i gegantina infraestructura del Túnel  del Pertús del TAV,  TP-Ferro,  s’ha  dissolt.  El Jutjat  Mercantil de Girona  ha declarat  concurs de  creditors . De  fet, aquest  situació  de ruïna total  ja  es preveia des del primer  moment  de la construcció  de l’obra. Un túnel de peatge,  per a transport de i de  viatgers i, sobretot per a mercaderies, no  era  viable. Encara  que el més inviable  de tota  aquesta infraestructura, i  les seves  derivades, és  un  contracte  entre  l’Estat  espanyol  i  TP-Ferro que imposava  a l’Estat  espanyol  pagar  obligatòriament  “les despeses de la festa”.
Llegir-ne més


lectures 2081 lectures comentaris Cap comentari

RSS El Dietari del Procés fletxa

14 d'agost de 2016 23:01 h

Més fets i menys victimisme

Molts pobles de Catalunya es troben de festa aquests dies, amb la menor punta d'activitat política, i a l'espera del late summer, que estarà marcat per la manifestació de l'11 de setembre, la Qüestió de Confiança, l'aprovació de la llei de la Hisenda Catalana, i la possible reacció de TC contra Carme Forcadell. En un dia tan tebi com aquest, en el que hem vist estampes tant difícils de qualificar i d'oblidar com la de Mariano Rajoy amb un polo vermell caminant i movent els braços com si corrés, també trobem arguments per la Independència: avui ha estat una altra jornada caòtica pels milers d'usuaris que han fet el trajecte ferroviari direcció Sant Vicenç de Calders a l'altura de Calafell.
Llegir-ne més


lectures 2882 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 d'agost de 2016 13:55 h

El ferrocarril convencional i el model colonial

És una vergonya  en majúscules el mal funcionament de la línia del tren convencional R-16, entre Barcelona  i Tortosa –Ulldecona. Aquest és un exemple més que a l’Estat espanyol  no li interessa fer la necessàries  inversions que  si que es fan en d’altres territoris, de matriu  castellana, de l’Estat  espanyol. De fet, la línia  R-16 té molts problemes  de manteniment, d’inversions i de manca de personal d’ADIF (això  ho han denunciat els treballadors, els  sindicats  del  sector), però el problema de fons és tot el  tren convencional de Catalunya, en què  ADIF i RENFE, són els que  tenen  les competències.
Llegir-ne més


lectures 3249 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de juny de 2016 22:55 h

La mobilitat i l’organització laboral

Té tota la raó el secretari general de Treball de la Generalitat, Josep Ginesta quan afirma que les desastroses infraestructures, especialment les infraestructures ferroviàries  del tren convencional, fan arribar tard  a la feina a molts treballadors i posen en dubte que es pugui aplicar, amb normalitat,  la reforma horària. No hi ha dubte que la degradació  accelerada del tren convencional, de les rodalies i regionals, implica la fallida de l’estat del benestar  i, en conseqüència, fa  totalment  inviable la  reforma  horària: la qual cosa  és molt negatiu per a la millora, la sostenibilitat, d’un model  de vida més just i més humà .
Llegir-ne més


lectures 2510 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de maig de 2016 23:29 h

El tren i el gironisme social

Voldria felicitar la Diputació de Girona per la seva aprovació, el passat dimarts 17/05/2016, d’una moció -presentada a proposta d’ERC- per unanimitat, amb l’adhesió de tots els grups de la cambra gironina – CIU, ERC, PSC, CUP i  IDS-  la qual reclama la inversió urgent a la  xarxa ferroviària de les  comarques gironines. Des del meu punt de vista considero que la Diputació de Girona ha sabut canalitzar molt bé la indignació de molts usuaris del tren convencional, en relació amb la  gestió nefasta de la xarxa de trens convencionals del territori gironí.
Llegir-ne més


lectures 2961 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

27 d'abril de 2016 20:23 h

El tren, el colonialisme i la indignitat

Com és possible que  a l’any 2016  el President de RENFE  pugui declarar, pugui  afirmar -molt  en l’estil, en  la línia  del nihilisme  de  Mariano Rajoy- que el servei  que ofereix a Catalunya  la seva companyia  és el pitjor de tot l’Estat ? De fet, aquestes actituds ens demostren que, en la dura  quotidianitat del dia a dia, el govern  espanyol del PP manté, de  facto, una relació  colonial  amb Catalunya. La  situació  d’indignitat absoluta del tren convencional  a Catalunya -el tren  social i  territorial per  excel•lència - és una prova fefaent que és l’Estat  espanyol –la seva superestructura político/administrativa amb seu  a la  ciutat de Madrid- qui  ja  ha desconnectat  amb la  nostra, mortificada i espoliada, nació  catalana.
Llegir-ne més


lectures 3051 lectures comentaris 2 comentaris
publicitat


TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.