<
<

Opinió amb independència. Dijous, 25 d'abril de 2024 15:24 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

18 d'agost de 2019 08:48 h

El carrer Gardissó de Llançà

El crrer Grdissó  de Llnçà, un dels més  importnts eixos  comercils de l vil llnçnenc s'està  convertint en un utèntic infern per tot men de vinnts, veïns, estdnts  i comercints.  El cotxe privt ho  enveix tot : t s'h fet molt prepotent i mo moïn  l gent norml, el ciutdà  de crn i ossos.  E l crrer Grdissó  de Llnçà  huri de ser un vi “interdit”, prohibid l trànsit  del vehicle privt, excepte  per   vehícles   oficils i d’emergències, cotxes dels veïns  i  cmions  de reprtiment ( de  càreg  i descàrreg ls  comerços).
Llegir-ne més


lectures 1484 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

23 d'abril de 2019 22:37 h

Absolutament insostenible

Em sembl excel.lent  quest  nou moviment cívic en tot l'àmbit  europeu noment "Joves  contr el cnvi climàtic " . Considero que  és molt necessri que el jovent és mnifesti i reivindiqui  poder lluitr  d un mner molt més efectiv contr el cnvi climàtic.  L lluit cívic i morl contr  el “monstre” del cnvi climàtic s'h d'rticulr en diversos fronts. En primer lloc en l mobilitt, ctulment  molt mlgirbd. Com és possible que, cs nostr, un comrc com el Bix Empordà -de més de 100.
Llegir-ne més


lectures 1815 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

21 de setembre de 2018 09:25 h

Ha arribat l'hora del “ferroutage”

Des del meu punt de vist considero que h rribt l hor de ferroutge cs nostr. A Ctluny, cd di veiem , copsem que els cmions són desvits cp les utopistes  i deixen de poder circulr per les crreteres “ncionls”; ixò,en principi considero que es positiu, crreteres com l N-II entre Giron i L Jonquer s'hn evitt molts morts i ferits. Ar bé, ixò mig i llrg terme result insostenible . Cl tenir molt present que el trànsit les utopistes ctlnes  -principlment els vehicles pesnts l AP7 h ugmentt  un 134%.
Llegir-ne més


lectures 2010 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

5 d'agost de 2018 15:48 h

SOS Costa Brava i la mobilitat

L Cost  Brv, quest mgnífic  i encisdor porció  de territori  de l mrin gironin, des de Portbou fins Blnes -en què  els  seus mervellosos muncipis -mlurdment  lguns d’ells, molt “fectts” per  l’especulció  urbnístic iircionl  i  un mnc  totl  plnificció  i  ordenció  el  territori- formen prt de  tres comrques emblemàtique  de  Ctluny: L’Alt Empordà, El Bix Empordà, i  L  Selv. Doncs bé, vull dir que estic totment  d’cord mb -l’esperit  i l lletr- de l  propost  - d’onze demndes-  de les divuit entitts  ecologistes reuunides Pls (Bix Empordà) el psst  dissbte  qutre d’gost, i  que  vn  constituir  l pltform  SOS  Cost  Brv.
Llegir-ne més


lectures 1958 lectures comentaris Un comentari
publicitat
<

RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de juny de 2016 22:55 h

La mobilitat i l’organització laboral

Té tot l ró el secretri generl de Trebll de l Generlitt, Josep Ginest qun firm que les desstroses infrestructures, especilment les infrestructures ferroviàries  del tren convencionl, fn rribr trd  l fein molts treblldors i posen en dubte que es pugui plicr, mb normlitt,  l reform horàri. No hi h dubte que l degrdció  ccelerd del tren convencionl, de les rodlies i regionls, implic l fllid de l’estt del benestr  i, en conseqüènci, f  totlment  invible l  reform  horàri: l qul cos  és molt negtiu per l millor, l sostenibilitt, d’un model  de vid més just i més humà .
Llegir-ne més


lectures 2978 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

12 de febrer de 2016 16:22 h

Un problema social i de mobilitat gravíssim

L poblció de Portbou (l nord-est de l’Alt Empordà) pteix  un  problem  molt  greu de  mobilitt des de f mss temps. Tenim un estció interncionl, històric i mervellos, que dt de l’ny  1929,  mb motiu de l’Exposició Universl de Brcelon, però result  que  les  ndnes  per  pujr l  tren  són completment tercermundistes; no s’hn rrnjt, retoct  ni lçt d’ençà de  f més de  40 nys. L qul  cos comport que quest estció  no sigui  mss concorregud, tès que  Portbou l mitjn d’edt es  forç elevd.
Llegir-ne més


lectures 4290 lectures comentaris 2 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

4 de febrer de 2014 19:18 h

Portbou, un poble desnonat

L situció socil i humn del poble de  Portbou (Alt Empordà)  és crític. Som  un poble utènticment  desnont .De fet, juntment  mb l crisi globl, europe, espnyol   i  ctln  hem d’fegir-hi un crisi locl  molt singulr des de f, com   mínim, uns trent nys. Portbou, i tmbé el poble germà de Cerver de l Mrend, hn esdevingut dues víctimes per culp de les mles prxis d’un sector ferroviri, que vol convertir-se en un mitjà de trnsport, exclusivment, per l plutocràci . Ens volen mtr tots, ens volen exterminr completment , mb l’excus que l’AVE és prioritri .
Llegir-ne més


lectures 2792 lectures comentaris Cap comentari
publicitat
<

RSS Josep Maria Loste fletxa

12 de març de 2013 15:26 h

Bàscara i la mobilitat malgirbada

Sembl que gràcies l fort pressió populr dels ciutdns de Bàscr (Alt Empordà) prtir del mes d’bril els cmions pesnts, que ctulment circulen per  l  mortificdor  N-II, hurn de pssr, obligtòriment, per l’utopist. De fet, cs nostre i, especilment, les comrques gironines ptim un mobilitt molt mlgirbd. L'Alt Empordà és un coll d'mpoll  terrible. Per començr, l mjori de mercderies que ctulment circulen per crreter - les de mitjn i llrg distànci - hurien d'nr per ferrocrril o  ferroutge (cmions sobre el tren); i pel que f l mobilitt de les persones, cldri millorr molt l líni del tren R-11 del tren convencionl  entre Brcelon-Portbou/Cerver i ctivr el tren de l'eurodistricte per l cost Giron/Perpinyà; lògicment cldri que el tercer ril en el tren convencionl rribés  fins  Cerver.
Llegir-ne més


lectures 3606 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

15 de febrer de 2011 16:37 h

El tren, el manteniment i la convivència

  No hi h dubte que un mitjà de trnsport ecològic, forç segur i, reltivment, bé de preu  huri d’estr més ben vlort pel conjunt de l  poblció i dedicr-hi més inversions en mnteniment . De tot mner encr cldrà lluitr molt  contr els tòpics i  les mentides mnipuldores, j que  les dinàmiques equivocdes del psst ens volen fer creure que el cotxe  és l llibertt; però ixò és completment  fls (ccidents, cost del combustible i les ssegurnces, problemes per prcr, robtoris etc.). Per contr, el tren - sobretot el tren convencionl - represent un form de regrupment socil modern i sofisticd; un lloc de convivènci, en què s’evit l’estrès diri.
Llegir-ne més


lectures 3855 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

20 de novembre de 2010 15:22 h

El tren, la mobilitat i la crisi

Drrerment en el conjunt de Ctluny, però principlment les comrques gironines, hem tingut molts problemes mb el tren convencionl. Vgues encobertes de mquinistes, descoordincions flgrnts RENFE-ADIF i conseqüències lmentbles de l mnc de mnteniment de molts trms de línies ferroviàries. Tot plegt h provocr un grn lrm socil i un mrtiritzció de l gent mb menys recursos econòmics que h d’nr trebllr mb el trnsport públic. Dvnt d’quest situció és urgent reduir l mobilitt insostenible del vehicle privt tot Ctluny per un mobilitt socil del tren convencionl, complementd mb l’utobús .
Llegir-ne més


lectures 3636 lectures comentaris Cap comentari
publicitat
<


TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat
<

ELS MÉS fletxa


De Xisca el 15.12.2019 a les 12.27 h a:
El TIL del PSIB




De Joan Fargas el 10.12.2019 a les 10.09 h a:
No es pot ser pobre

publicitat
<
publicitat
<

ARXIU fletxa






publicitat
<
publicitat
<

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.