18 d'agost de 2019 08:48 h
El crrer Grdissó de Llnçà, un dels més importnts eixos comercils de l vil llnçnenc s'està convertint en un utèntic infern per tot men de vinnts, veïns, estdnts i comercints. El cotxe privt ho enveix tot : t s'h fet molt prepotent i mo moïn l gent norml, el ciutdà de crn i ossos. E l crrer Grdissó de Llnçà huri de ser un vi “interdit”, prohibid l trànsit del vehicle privt, excepte per vehícles oficils i d’emergències, cotxes dels veïns i cmions de reprtiment ( de càreg i descàrreg ls comerços).
Llegir-ne més
14 d'abril de 2015 13:15 h
El nostre objectiu: rribr Snt Cecíli de Montserrt un divendres Snt. L' pinyment de cotxes que intentven pujr l monestir v ser forç considerble i vn gstr dues hores. Qulsevol micromoviment es trnsmeti d'un costt l'ltre de l cu. I qun més pinyts estven els vehicles, més es notven quests micromoviments. L conseqüent mcroconseqüènci v ser l’ incitció dels ocupnts dels vehicles sortir per cminr, prendre fotogrfies i fer ccions diverses, totes l més pur estil vcnces l pltj de qulsevol mes d'gost dels 80.
Llegir-ne més
4 d'abril de 2015 14:51 h
L ideologi fvor del cotxe privt és present en tots els ordres de l vid, les 24 hores i el 365 dies de l setmn: l publicitt ls mitjns és bssegdor i immorl . El cotxe privt represent l’èxit escltnt, socil, econòmic i sexul; desprès, l’hor de l veritt tot és mentid. Per ltr bnd, l scrlitzció del vehicle privt i l crreter provoc un efecte molt pervers: el bndejment del tren, sobretot del tren convencionl, perquè el TGV, tmbé està fet un mic per “fer el petulnt”, bnd de representr un model frònic i grndiloqüent, que de cp de les mneres es pot mntenir .
Llegir-ne més
24 de desembre de 2013 13:52 h
L mnc de trnsport públic i el seu preu, més que busiu, és un injustíci com un cs de pgès. De fet, en un societt veritblement democràtic - mb justíci socil i sentit comú- huri d'ugmentr, molt més, l benzin i les utopistes que no ps el trnsport públic. El trnsport públic represent l vid; per contr, el cotxe privt és l mort en mjúscules: l prepotènci elevd l’enèsim potènci. A més, tmbé implic un terrible frctur socil i territoril .
Llegir-ne més
20 de maig de 2012 13:37 h
Està molt bé l cmpny “no vull pgr” de desobediènci civil contr l'bús del preu dels petges Ctluny. Trobo que, j f un pil d'nys s'huri d'hver soluciont quest problem, i l'dministrció ctln huri d'hver reduït lguns dels petges més emblemàtics de cs nostr . De tot mner, jo voldri fer referènci, denuncir, un ltr problemàtic, molt més greu, l'entorn de l mobilitt de les persones : l'ugment descontrolt del preu del tren convencionl, del trnsport públic en generl .Un qüestió molt més injust i ntisocil que el tem dels petges.
Llegir-ne més
4 d'octubre de 2011 13:01 h
A L’Alt Empordà el tren convencionl de vitgers es trob en perill, mb l’menç de liquidció de l’ctul estció del centre de Figueres, l qul cos és un qüestió de justíci socil de primer ordre. L’berrció d’llunyr el tren convencionl de l centrlitt ciutdn i comrcl, bnd de ser un utèntic bomb contr l mobilitt sostenible – que foment l’exclusió socil i l’especulció - tmbé represent un gressió, sense precedents, contr l’espin dorsl de l’equilibri territoril de l’Alt Empordà.
Llegir-ne més
13 d'abril de 2011 16:15 h
El càncer del cotxe provoc cd di més morts, ferits, despeses extrordinàries per l snitt públic i, sobretot, molt de ptiments i mortificcions ls fmilirs de les víctimes. S’h idoltrt mss l’utomòbil privt i quest h esdevingut com un men de símbol de l’èxit socil, sexul i econòmic. I les conseqüències d’quest polític hn estt ctstròfiques .Per escpçr quest utèntic metàstsi socil és necessri que els nostres governnts i, en generl, tot l societt civil prenguin consciènci que el que d’entrd cl fer es reduir el nombre de vehicles de les nostres crreteres .
Llegir-ne més
2 d'abril de 2010 20:24 h
És molt bo i molt lliçondor recordr que , mlgrt el binomi pervers RENFE-ADIF, el mitjà de trnsport noment tren convencionl és el màxim exponent de l mobilitt sostenible, i que quest és sinònim d’equilibri territoril i justíci socil , cos que f molt flt cs nostr . Aquest rgument, fvor del tren convencionl , sempre és bo d’emprr-lo en un societt com l nostr, molt immdur i voltes bnl, en què s’idoltritz d’un mner exgerd el vehicle privt i , per contr, es menyspre i ridiculitz , d’un form molt simplist i prepotent, tot men de trnsport públic ( especilment el tren ).
Llegir-ne més