<
<

Opinió amb independència. Dimarts, 19 de març de 2024 07:23 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

18 d'agost de 2019 08:48 h

El carrer Gardissó de Llançà

El crrer Grdissó  de Llnçà, un dels més  importnts eixos  comercils de l vil llnçnenc s'està  convertint en un utèntic infern per tot men de vinnts, veïns, estdnts  i comercints.  El cotxe privt ho  enveix tot : t s'h fet molt prepotent i mo moïn  l gent norml, el ciutdà  de crn i ossos.  E l crrer Grdissó  de Llnçà  huri de ser un vi “interdit”, prohibid l trànsit  del vehicle privt, excepte  per   vehícles   oficils i d’emergències, cotxes dels veïns  i  cmions  de reprtiment ( de  càreg  i descàrreg ls  comerços).
Llegir-ne més


lectures 1481 lectures comentaris Cap comentari

RSS Sílvia Martín fletxa

14 d'abril de 2015 13:15 h

Déu vos guard, benvinguts a Montserrat!

El nostre objectiu: rribr Snt Cecíli de Montserrt un divendres Snt. L' pinyment de cotxes que intentven pujr l monestir v ser forç considerble i vn gstr dues hores. Qulsevol micromoviment es trnsmeti d'un costt l'ltre de l cu. I qun més pinyts estven els vehicles, més es notven quests micromoviments. L conseqüent mcroconseqüènci v ser l’ incitció dels ocupnts dels vehicles sortir per cminr, prendre fotogrfies i fer ccions diverses, totes l més pur estil vcnces l pltj de qulsevol mes d'gost dels 80.
Llegir-ne més


lectures 2420 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

4 d'abril de 2015 14:51 h

La ideologia a favor del cotxe privat

L ideologi fvor del cotxe  privt és present en tots els ordres de l vid, les 24 hores i el 365 dies de l setmn: l publicitt  ls mitjns és bssegdor i immorl . El cotxe privt represent l’èxit escltnt, socil, econòmic i sexul; desprès, l’hor de l veritt tot és mentid.  Per ltr  bnd,  l scrlitzció del vehicle privt i l crreter provoc un efecte molt  pervers: el bndejment del tren, sobretot del tren convencionl, perquè el TGV, tmbé està fet un mic per “fer el petulnt”, bnd de representr un model frònic i grndiloqüent, que de cp de les  mneres  es  pot mntenir .
Llegir-ne més


lectures 2870 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

24 de desembre de 2013 13:52 h

Prepotència, fractura social i tercermundisme

L  mnc de trnsport públic  i el seu preu, més que busiu, és  un injustíci  com un cs  de  pgès. De fet, en un societt veritblement democràtic - mb justíci  socil i sentit  comú- huri d'ugmentr,  molt més,  l benzin i les utopistes que no ps el trnsport públic. El  trnsport públic represent l  vid;  per contr, el cotxe privt  és l mort en mjúscules: l prepotènci  elevd l’enèsim  potènci.  A més,  tmbé  implic  un terrible   frctur socil  i territoril .
Llegir-ne més


lectures 3503 lectures comentaris 2 comentaris
publicitat
<

RSS Josep Maria Loste fletxa

20 de maig de 2012 13:37 h

“No vull pagar” i el tren convencional

Està molt bé l cmpny “no vull pgr” de desobediènci civil contr l'bús del preu dels petges Ctluny. Trobo que, j f un pil d'nys s'huri d'hver soluciont quest problem, i l'dministrció ctln huri d'hver reduït lguns dels petges més emblemàtics de cs nostr . De tot mner, jo voldri fer referènci, denuncir, un ltr problemàtic, molt més greu,  l'entorn de l mobilitt de les persones : l'ugment descontrolt del preu del tren convencionl, del trnsport públic en generl .Un qüestió molt més injust i ntisocil que el tem dels petges.
Llegir-ne més


lectures 5027 lectures comentaris 7 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

4 d'octubre de 2011 13:01 h

El cotxe : una ideologia destructiva

A L’Alt Empordà el tren convencionl de vitgers es trob en perill, mb l’menç de liquidció de l’ctul estció del centre de Figueres, l qul cos és un qüestió de justíci socil de primer ordre. L’berrció d’llunyr el tren convencionl de l centrlitt ciutdn i comrcl, bnd de ser un utèntic bomb contr l mobilitt sostenible – que foment l’exclusió socil i l’especulció - tmbé represent un gressió, sense precedents, contr l’espin dorsl de l’equilibri territoril de l’Alt Empordà.
Llegir-ne més


lectures 3120 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 d'abril de 2011 16:15 h

La carretera i la metàstasi social

El càncer del cotxe provoc cd di més morts, ferits, despeses extrordinàries per l snitt públic i, sobretot, molt de ptiments i mortificcions ls fmilirs de les víctimes. S’h idoltrt mss l’utomòbil privt i quest h esdevingut com un men de símbol de l’èxit socil, sexul i econòmic. I les conseqüències d’quest polític hn estt ctstròfiques .Per escpçr quest utèntic metàstsi socil és necessri que els nostres governnts i, en generl, tot l societt civil prenguin consciènci que el que d’entrd cl fer es reduir el nombre de vehicles de les nostres crreteres .
Llegir-ne més


lectures 3299 lectures comentaris Un comentari
publicitat
<

RSS Josep Maria Loste fletxa

2 d'abril de 2010 20:24 h

El tren i la societat immadura

És molt bo i molt lliçondor recordr que , mlgrt el binomi pervers RENFE-ADIF, el mitjà de trnsport noment tren convencionl és el màxim exponent de l mobilitt sostenible, i que quest és sinònim d’equilibri territoril i justíci socil , cos que f molt flt cs nostr . Aquest rgument, fvor del tren convencionl , sempre és bo d’emprr-lo en un societt com l nostr, molt immdur i voltes bnl, en què s’idoltritz d’un mner exgerd el vehicle privt i , per contr, es menyspre i ridiculitz , d’un form molt simplist i prepotent, tot men de trnsport públic ( especilment el tren ).
Llegir-ne més


lectures 3266 lectures comentaris Cap comentari

TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat
<

ELS MÉS fletxa


De Xisca el 15.12.2019 a les 12.27 h a:
El TIL del PSIB




De Joan Fargas el 10.12.2019 a les 10.09 h a:
No es pot ser pobre

publicitat
<
publicitat
<

ARXIU fletxa






publicitat
<
publicitat
<

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.