16 d'abril de 2019 16:35 h
Per importnts obres de l infrestructur viàri i ferroviàri entre Cerver de l Mrend i Perpinyà, el servei ferroviri i l sev lterntiv per crreter ( l crreter deprtmentl RD-914) v estr completment tlld els dies 13, 14 i 15. d’bril. Dvnt d' quests fet, de millor d'infrestructures l Ctluny Nord ( l’Estt veí) cldri dir i denuncir –lt i clr – que, per contr, els proximdment 3 quilòmetres de l crreter N-260 entre el poble de Portbou i els límits de fronter dministrtiv entre el Regne d’Espny i L Repúblic frnces continuen en molt ml estt sense que les utoritts competents de Fomento de Mdrid (responsbles competents) no fcin ni.
Llegir-ne més
24 de juliol de 2018 22:47 h
Molt s’h comentt drerment en els mitjns, escrits i udiovisuls, que ctulmente Ctluny ptim un veritble emergènci viàri, principlment, cus del’bús de l’lcohol, les drogues i el mòbil relcionts mb l conducció. Un exemple d’ixò el tenim en un recent i brutl ccident l loclitt selvtn de Vidreres en què v representr un luctuós blnç de qutre morts. Tot ixò és cert , però ningú esment que un cus molt destcd de l’increment dels morts i ferits l crreter és l mnc de trnsport públic i, sobretot l mnc de voluntt polític per rticulr un trnsport públic –especilment ferroviri- lterntiu l’gressivitt ftxend del vehicle privt.
Llegir-ne més
16 de juny de 2017 22:17 h
Ar i quí Ctluny necessitem molts més Mossos D'Esqudr. De fet, l convoctòri de 500 plces encr es qued curt. El que és intolerble és que que el govern espnyol posi bstons les rodes –per rons econòmiques, que de fet són polítiques- tot rgumentnt que només es poden crer 50 plces. A més, és inexplicble que el govern de Mdrid pretengui “posr cullerd” en un qüestió que no té competències. El que pss és que ctulment l’dministrció espnyol j no respect bsolutment res de res.
Llegir-ne més
7 de febrer de 2016 12:55 h
Arrn de l’episodi mortl, l`ccident mortl tn greu i tn flgrnt del psst divendres 29/01/2016 Fornells de l Selv (Gironès) considero que, més enllà de revisr els protocols dels Mossos de trànsit (que tmbé s'hurà de portr terme) el que ens hem de començr plntejr és que, independentment de les responsbilitts civils i penls (pecuniàries i de presó efectiv), en els ccidents excepcionlment greus cldri plicr un snció dministrtiv que impliqués l retird immedit del crnet de conduir per sempre, és dir, perpetuïtt; i que més l'inculpt no pogués ser, mi més indultt, ni es pogués tornr presentr cp ltre exmen per l’obtenció del permís de conduir.
Llegir-ne més
4 d'abril de 2015 14:51 h
L ideologi fvor del cotxe privt és present en tots els ordres de l vid, les 24 hores i el 365 dies de l setmn: l publicitt ls mitjns és bssegdor i immorl . El cotxe privt represent l’èxit escltnt, socil, econòmic i sexul; desprès, l’hor de l veritt tot és mentid. Per ltr bnd, l scrlitzció del vehicle privt i l crreter provoc un efecte molt pervers: el bndejment del tren, sobretot del tren convencionl, perquè el TGV, tmbé està fet un mic per “fer el petulnt”, bnd de representr un model frònic i grndiloqüent, que de cp de les mneres es pot mntenir .
Llegir-ne més
1 de març de 2013 20:23 h
Les ctituds ftxendes i prepotents, relciondes mb els, excerbts, excessos de velocitt l crreter hurien de ser cstigdes mb molt més contundènci. És dir, bnd de les responsbilitts civils i penls i l snció dministrtiv corresponent ( un fort mult) l retird del crnet de conduir per sempre, per tot l vid, huri de ser un possibilitt plicr . És l’únic solució per combtre quest, utèntic, epidèmi de poc-soltes sobre qutre rodes que, mb l màxim impunitt, es pensem que no existeixen les regles per l convivènci i es creuen uns privilegits per dmunt del bé i del ml .
Llegir-ne més
13 d'abril de 2011 16:15 h
El càncer del cotxe provoc cd di més morts, ferits, despeses extrordinàries per l snitt públic i, sobretot, molt de ptiments i mortificcions ls fmilirs de les víctimes. S’h idoltrt mss l’utomòbil privt i quest h esdevingut com un men de símbol de l’èxit socil, sexul i econòmic. I les conseqüències d’quest polític hn estt ctstròfiques .Per escpçr quest utèntic metàstsi socil és necessri que els nostres governnts i, en generl, tot l societt civil prenguin consciènci que el que d’entrd cl fer es reduir el nombre de vehicles de les nostres crreteres .
Llegir-ne més