20 de setembre de 2019 20:27 h
JORNADA NEGRE FERROVIÀRIA DEL DIVENDRES 20 DE SETEMBRE DE 2019, AVARIES, MANCA DE MANTENIMENT I DESCOORDINACIÓ TRANSFRONTERERA DELS ENLLAÇOS PORTBOU/ CERVERA DE LA MARENDA Des de Defemsem el Tren de l’Empordà, coordints mb l’Associció d’usuris del tren Perpinyà-Portbou, volen denuncir el desgvell i les tzgides que es vn produir el psst divendres 20 de setembre de 2019. D’entrd, els problemes vn començr de bon mtí, el tren Regionl de l líni R11 que hvi de sortir les 6:57 h de Portbou Cp Brcelon Snts v quedr suprimit per un incidènci/vri, per sort en quell moment hi hvi disponible l’estció de Portbou un ltre tren i , i en pocs minuts de retrd v poder sortir.
Llegir-ne més
1 de juliol de 2019 20:14 h
NOTA DE PREMSA DE DEFENSEM EL TREN DE EMPORDÀ Què pss mb el nostre tren socil de les línies R11 i RG1 El psst di de Snt Pere, el 29 de juny de 2019 v ser un jornd negr en l R11 i l RG1 entre Portbou i Brcelon. Trens suprimits , mnc totl d'informció mnc de personl de Renfe i Adif L'estció de Portbou i especilment, mnc de mquinistes perquè es donen de bix i no posen personl nou de refresc. El tren convencionl Ctluny el 2019 és un desstre en mjúscules.
Llegir-ne més
12 d'agost de 2018 18:18 h
Per què hi hn tntes incidències cus de l’incivisme en els trens regionls i rodlies de Ctluny en els drrers temps. Drrerment les línies R11 i RG1 hi h hgut molt d’incivisme, mb repercussions importnts per ls soferts usuris. Un exemple diàfn d’ixò v pssr el 3 d’gost /divendres) en el tren de l líni RG1 procedent de l’Hospìtlet i que h d’rribr Portbou les 15;03 h. Doncs bé quest tren, l’estció de Viljuïg, v ptir un episodi d’incivisme, en què un trenten de vitgers no volien pgr el bitlllet i vren començr fer servir l’lrmes i l finl un port v quedr bloquejd i no tncv, mb l qul cos v quedr inutilizble; i segons els protocols de Renfe el tren v hver de fer bixr tots els vitgers i mrxr ,com mteril buit i verit fins Portbou.
Llegir-ne més
28 de juliol de 2018 23:09 h
L’Estció del tren convencionl de Viljuïg podri ser, perfectment, l’estció de l Bdi de Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicment, cldri endreçr i modernitzr quest estció i el trm de l líni convencionl de Figueres Portbou/Cerver, que Viljuïg s’turessin els trens de mitj distànci, i posr un servei de microbús llnçdor fins les poblció de Roses/Cstelló d’Empúries, d’ltres pobles de l rodli. De fet, quest lterntiv podri ser molt profitos per l’ctivitt turístic de l zon.
Llegir-ne més
7 de maig de 2017 18:13 h
És ben conegut per l'opinió públic i els diferents usuris que el tren convencionl, el tren de l’Empordà i, en generl el trm gironí de l R11 i RG1 entre Mssnet de l Selv i Cerver de l Mrend -molt especilment els ector entre Figueres i Cerver de l Mrend- necessit un millor, un modernitzció i un posd punt, per tl de treure'n més rendiment i donr un servei més digne per tot el conjunt del territori.
Llegir-ne més
6 d'abril de 2017 15:54 h
Des de l Pltform Defensem el Tren de l’Empordà voldríem informr l ciutdni ctln que estem portnt terme un fein de coordinció permnent mb el President de l’Associció d’usuris del tren Perpinyà-Portbou-Cerver, io d’ltres ssocicions de l societt civil, en defens del trensport públic ferroviri i l mobilitt sostenible, de l Ctluny Nord i Occitàni , trctnt sobre el tem, imprescindible, de l millor de les interconnexiosn Portbou-Cerver. Per ltr bnd volem fer un crid cívic per cptr gent, usuris del tren i d’ltres persones interessdes en el ferrocrril, perquè recolzin i donin suport l nostr Pltform cívic.
Llegir-ne més
13 d'agost de 2016 13:55 h
És un vergony en mjúscules el ml funcionment de l líni del tren convencionl R-16, entre Brcelon i Tortos –Ulldecon. Aquest és un exemple més que l’Estt espnyol no li interess fer l necessàries inversions que si que es fn en d’ltres territoris, de mtriu cstelln, de l’Estt espnyol. De fet, l líni R-16 té molts problemes de mnteniment, d’inversions i de mnc de personl d’ADIF (ixò ho hn denuncit els treblldors, els sindicts del sector), però el problem de fons és tot el tren convencionl de Ctluny, en què ADIF i RENFE, són els que tenen les competències.
Llegir-ne més
23 de juliol de 2016 19:58 h
Les incidències ferroviàries, els retrds i les humilicions envers els usuris en el conjunt de l xrx del tren convencionl de Ctluny vn molt més enllà del cos ferroviri trdicionl. Són un problem polític de primer ordre. Us voldri plntejr dos exemples molt lliçondors. 1/. El psst 7 de juliol les línies R-16 i RT2 es v produir un incidènci greu en l senylitzció Mont-roig del Cmp (Bix Cmp) . A cus d’quest vri, els retrds vn ser històrics; i el més deplorble v ser que els psstgers vn hver de cminr per l vi, per tl enllçr mb el trnsport lterntiu per crreter.
Llegir-ne més
19 de maig de 2016 23:29 h
Voldri felicitr l Diputció de Giron per l sev provció, el psst dimrts 17/05/2016, d’un moció -presentd propost d’ERC- per unnimitt, mb l’dhesió de tots els grups de l cmbr gironin – CIU, ERC, PSC, CUP i IDS- l qul reclm l inversió urgent l xrx ferroviàri de les comrques gironines. Des del meu punt de vist considero que l Diputció de Giron h sbut cnlitzr molt bé l indignció de molts usuris del tren convencionl, en relció mb l gestió nefst de l xrx de trens convencionls del territori gironí.
Llegir-ne més
27 d'abril de 2016 20:23 h
Com és possible que l’ny 2016 el President de RENFE pugui declrr, pugui firmr -molt en l’estil, en l líni del nihilisme de Mrino Rjoy- que el servei que ofereix Ctluny l sev compnyi és el pitjor de tot l’Estt ? De fet, questes ctituds ens demostren que, en l dur quotidinitt del di di, el govern espnyol del PP mnté, de fcto, un relció colonil mb Ctluny. L situció d’indignitt bsolut del tren convencionl Ctluny -el tren socil i territoril per excel•lènci - és un prov fefent que és l’Estt espnyol –l sev superestructur político/dministrtiv mb seu l ciutt de Mdrid- qui j h desconnectt mb l nostr, mortificd i espolid, nció ctln.
Llegir-ne més