Opinió amb independència. Dilluns, 25 de març de 2019 04:18 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

18 de març de 2019 18:50 h

El tren convencional, el territori i el canvi climàtic

El  passat  11  de  febrer  d’enguany es  va  confirmar  una bona  notícia ferroviària a la línia R11:  hi ha hagut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquesta millora  de les comunicacions ferroviàries entre Catalunya  Nord i Catalunya Sud és el fruit de molts anys de lluita i mobilitzacions dels  usuaris  del territori juntament amb les  associacions  -Defensem el tren de l'Empordà/IAEDEN, UTPP ,PTP  i FNAULT-,  els  ajuntaments de  la  contrada  i  la tasca  dura  i pegadògica   a favor  del tren dels polítics de  proximitat, com per  exemple  el  senador  de les  comarques gironines per  ERC, Jordi  Martí, el  qual ha  defensat,  ha bategat d’una forma  diàfana   a  favor  del  tren convencional  i  la  mobilitat sostenible, a la cambra  alta  espanyola  a Madrid .
Llegir-ne més


lectures 1404 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

23 de setembre de 2018 10:05 h

Destinació rodalies i l’oblit de la R11

Voldria comentar  el  Programa de TV3, 30 minuts “Destinació  Rodalies”  del  pasat  diumenge 16/09/2018. És  indignant que no s’hagi  comentat  res dels problemes  estructurals de la línia de trens  regionals (també són rodalies) més estratègica de totes; la R11 Barcelona-Girona-Figueres,Portbou-Cervera. La línia R11 -juntament  amb la línia RG1-  és molt estratègica perquè, a banda, d unir  Barcelona, el Vallès i i les comarques gironines, també  és una línia  transfronterera que, per sentit  comú, haria  de reestructurar-se i enllaçar Barcelona,Girona,Figueres-Portbou-Cervera,Perpinyà i  Narbona, amb enllaços cap a Tolosa  i cap a Montpeller-Nimes-Avinyó.
Llegir-ne més


lectures 1914 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

12 d'agost de 2018 18:18 h

Incivismes antiferroviaris

Per què  hi han tantes incidències  a causa de l’incivisme en els trens regionals i rodalies  de Catalunya  en els darrers temps.  Darrerament  a les línies  R11  i RG1  hi ha hagut molt d’incivisme, amb repercussions importants per als soferts usuaris. Un exemple diàfan d’això va passar  el  3 d’agost /divendres)  en el tren de la línia RG1 procedent de l’Hospìtalet i que ha d’arribar a Portbou a les 15;03 h. Doncs bé aquest tren,  a l’estació  de Vilajuïga, va patir un episodi d’incivisme, en què  una trentena de viatgers no volien pagar el bitlllet i  varen  començar a  fer  servir l’alarmes  i al final una porta  va quedar bloquejada i no tancava, amb  la  qual cosa   va quedar inutilizable; i  segons els protocols  de  Renfe el tren  va  haver  de  fer  abaixar  tots  els viatgers i  marxar  ,com a material buit  i averiat fins a Portbou.
Llegir-ne més


lectures 1718 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

28 de juliol de 2018 23:09 h

L’estació de la badia de Roses i la voluntat política

L’Estació del  tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament,  l’estació de  la  Badia de Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria endreçar i  modernitzar aquesta estació i el tram de  la línia convencional de Figueres a Portbou/Cervera, que  a Vilajuïga s’aturessin els  trens de mitja distància, i posar un servei de microbús llançadora fins les població de Roses/Castelló  d’Empúries, d’altres pobles de la rodalia. De fet, aquesta  alternativa podria ser molt  profitosa per a l’activitat  turística de la zona.
Llegir-ne més


lectures 1817 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de juliol de 2018 22:52 h

El pont del tren de Colera, Portbou-Cervera, la R-11/RG1 i la demagògia

Desprès  d’haver-nos  venut, a bombo  i plateret, les excel•lències  d’unes  inversions  d’ADIF  per  solucionar  definitivament  els problemas  del  Pont del tren de d ela línai R-11  al municipi de  Colera (Alt Empordà) ; i desprès d’unes  obres relativament  curtes atesos el problemas  d’aquest  important pont  de la  línea  fèrrea; un servidor  no hi entèn  res  i voldria   una explicació, seriosa  i detallada, del que  està  passant  aquesta  bàsica  infraestructura  ferroviària  de la línia  R-11 .
Llegir-ne més


lectures 2237 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

7 de maig de 2017 18:13 h

Els 10 punts fonamentals per millorar el tren de l’Empordà de la R11 i la RG1

És  ben conegut  per l'opinió públic  i  els  diferents  usuaris  que el tren convencional,   el  tren de  l’Empordà  i, en general  el  tram  gironí  de la R11  i  RG1  entre Massanet  de  la Selva  i  Cervera  de la  Marenda  -molt  especialment  els ector  entre  Figueres  i  Cervera de la  Marenda- necessita   una  millora, una modernització  i  una posada a punt, per  tal  de  treure'n  més rendiment  i  donar  un servei  més digne per  a tot  el conjunt del  territori.
Llegir-ne més


lectures 9026 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

6 d'abril de 2017 15:54 h

Comunicat de la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà

Des de  la Plataforma  Defensem  el Tren de l’Empordà voldríem  informar la  ciutadania  catalana que  estem portant a terme  una feina de coordinació permanent  amb el  President  de l’Associació d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou-Cervera, io d’altres associacions de la societat  civil, en defensa  del trensport públic  ferroviari  i  la mobilitat sostenible, de la Catalunya Nord  i  Occitània , tractant  sobre el tema,  imprescindible, de la millora de les interconnexiosn Portbou-Cervera.
Llegir-ne més


lectures 2952 lectures comentaris Un comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

23 d'octubre de 2016 18:06 h

L’estació internacional de Portbou infravalorada

La magnífica estació del ferrocarril de Portbou, una estació internacional,carregada d’història, en què s’han portat a terme importants exposicions  sobre Walter Benjamin  i l’exili es  troba totalment abandonada  i menystinguda  pel  binomi RENFE/ADIF. Davant d’aquest panorama tan tenebrós es repeteixen les promeses  de millora, en concret en un tema de màxima necessitat  com és  l’arranjament i elevació de  les  andanes, però  les obres  no s’executen: s’eternitzen .
Llegir-ne més


lectures 3557 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 d'agost de 2016 13:55 h

El ferrocarril convencional i el model colonial

És una vergonya  en majúscules el mal funcionament de la línia del tren convencional R-16, entre Barcelona  i Tortosa –Ulldecona. Aquest és un exemple més que a l’Estat espanyol  no li interessa fer la necessàries  inversions que  si que es fan en d’altres territoris, de matriu  castellana, de l’Estat  espanyol. De fet, la línia  R-16 té molts problemes  de manteniment, d’inversions i de manca de personal d’ADIF (això  ho han denunciat els treballadors, els  sindicats  del  sector), però el problema de fons és tot el  tren convencional de Catalunya, en què  ADIF i RENFE, són els que  tenen  les competències.
Llegir-ne més


lectures 3560 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

23 de juliol de 2016 19:58 h

Més enllà del caos ferroviari

Les incidències ferroviàries, els retards i les humiliacions  envers els  usuaris en el conjunt de la xarxa  del  tren convencional de Catalunya  van molt  més enllà del  caos  ferroviari  tradicional. Són un problema polític de  primer  ordre. Us voldria plantejar  dos  exemples  molt  alliçonadors. 1/. El passat  7 de juliol  a les línies  R-16  i RT2 es va produir  una incidència greu  en  la senyalització a Mont-roig del Camp (Baix Camp) . A causa  d’aquesta  avaria,  els  retards  van ser  històrics; i el més deplorable  va  ser  que els passatgers  van haver de caminar per  la via,  per tal  enllaçar amb el transport  alternatiu per  carretera.
Llegir-ne més


lectures 3702 lectures comentaris Cap comentari
publicitat


TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.