Opinió amb independència. Divendres, 18 de gener de 2019 21:58 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

15 de gener de 2019 21:28 h

Tren transfronterer Antonio Machado i jornada cultural a Cotlliure el proper 27 de gener

Tren transfronterer Antonio Machado  i  jornada  cultural  a  Cotlliure el  proper  27 de gener El  proper  27  de gener  tindrà  lloc  una jornada  cultural i ferroviària  transfronterera extraordinària,  anomenada   “el  darrer  tren  d’Antonio  Machado”, .la  jornada  s’iniciarà  a les  8:30  del  matí  amb una acollida  a l’estació  de Cervera de la Marenda  i  diferents  discursos dels representants de les associacions  que  hi  donen  suport, entre  elles la UTPP (Associació d’usuaris del Tren Perpinyà-Portbou)  i Defensem  el Trren de l’Empordà ,  i dels representants  polítics  del territori.
Llegir-ne més


lectures 653 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

14 d'octubre de 2018 11:21 h

Indignitat i inseguretat a l'estació de Portbou

El passat dissabte 13 d'octubre a les 6:45 h del matí, quan anava a l'estació de Portbou per agafar el tren regional que surt a les 6'57 h vaig veure una escena lamentable. En el túnel petit abans d'arribar a l'estació em trobo el terra molt brut, amb excrements que semblaven humans. A més, en aquest túnel hi havia una il•luminació molt deficient L'escena era dantesca: deixadesa, abandonament, tercermundisme,sensació d'inseguretat i molts d'altres adjectius.
Llegir-ne més


lectures 2345 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 d'octubre de 2018 20:14 h

Portbou, Benjamin i Karl Marx

Què podem dir  a  2018 del títol de l’Escola d’Estiu  Walter Benjamin  del  passat  28  de setembre a Portbou i el pensament marxista : 200 anys de Karl Marx. No hi ha dubte que Walter Benjamin és el marxista més heterodox de tot el  mon. Què es pot  pensar, que  es pot extreure  d’experiència històrica  i aprenentatge  polític,   d’aquests 200 anys del pensament de Karl Marx i, alhora, del pensament de Walter Benjamin? Al meu entendre,per esemple,   si Walter Benjamin (sobretot les les seves idees) haguessin “manat” a la Unió Soviètica o la Xina mai haurien existit les dues grans xacres del.
Llegir-ne més


lectures 1968 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

10 d'octubre de 2018 22:17 h

La festa del tren de Llançà

El   10  de novermbre  de  2018  hi  ha  previst celebrar  la   tercera Festa  del  tren de  Llançà  A  una mica  menys  d’un  mes  es fa  necessari  començar  a  recorder  en la ment   aquesta data  que  pot  significar, que ha de  significa  una inflexió   molt necessària  en la millora de la  mobilitat  sostenible  en una contrada en què, encara  regna  una mentalitat  molt  antiga  en relació   amb la  forma  de  moure’s, per tal  d’intentar  exercir  aquesta  funció  d’una manera  molt  més  coherent, segura  i molt  menys  contaminant .
Llegir-ne més


lectures 1599 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

23 de setembre de 2018 10:05 h

Destinació rodalies i l’oblit de la R11

Voldria comentar  el  Programa de TV3, 30 minuts “Destinació  Rodalies”  del  pasat  diumenge 16/09/2018. És  indignant que no s’hagi  comentat  res dels problemes  estructurals de la línia de trens  regionals (també són rodalies) més estratègica de totes; la R11 Barcelona-Girona-Figueres,Portbou-Cervera. La línia R11 -juntament  amb la línia RG1-  és molt estratègica perquè, a banda, d unir  Barcelona, el Vallès i i les comarques gironines, també  és una línia  transfronterera que, per sentit  comú, haria  de reestructurar-se i enllaçar Barcelona,Girona,Figueres-Portbou-Cervera,Perpinyà i  Narbona, amb enllaços cap a Tolosa  i cap a Montpeller-Nimes-Avinyó.
Llegir-ne més


lectures 1752 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 de setembre de 2018 23:07 h

Ara cal solucionar les interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda

El  fet que el  Sr. Pere Macias i Arau hagi estat nomenat  -per l’executiu  espanyol- com a  coordinador de rodalies i regionals de Renfe de Catalunya considero  que pot  ser profitós,si, lògicament, es fan les inversions  que  toquen. Un servidor  coneix el Sr. Pere Macias. Ha estat, com a mínim, dues  vegades al meu poble ferroviari de Portbou. El Sr. Pere Macias, com enginyer, exalcalde d’Olot, exconseller  de Transports de la Generalitat i assessor  de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, és un bon/gran  tècnic en mobilitat i transport ferroviari,  que coneix  bé  el territori català -tant  l’àrea metropolitana com les  comarques i, especialment, les comarques gronines, i,sobretot,  la  zona  ferroviària  convencional transfronterera  de l’Alt Empordà  i/o Catalunya Nord  (actualment molt abandonada pels  poders públics  ferroviàris de l’Estat  Espanyol i l’Estat  francès).
Llegir-ne més


lectures 1341 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

12 d'agost de 2018 18:18 h

Incivismes antiferroviaris

Per què  hi han tantes incidències  a causa de l’incivisme en els trens regionals i rodalies  de Catalunya  en els darrers temps.  Darrerament  a les línies  R11  i RG1  hi ha hagut molt d’incivisme, amb repercussions importants per als soferts usuaris. Un exemple diàfan d’això va passar  el  3 d’agost /divendres)  en el tren de la línia RG1 procedent de l’Hospìtalet i que ha d’arribar a Portbou a les 15;03 h. Doncs bé aquest tren,  a l’estació  de Vilajuïga, va patir un episodi d’incivisme, en què  una trentena de viatgers no volien pagar el bitlllet i  varen  començar a  fer  servir l’alarmes  i al final una porta  va quedar bloquejada i no tancava, amb  la  qual cosa   va quedar inutilizable; i  segons els protocols  de  Renfe el tren  va  haver  de  fer  abaixar  tots  els viatgers i  marxar  ,com a material buit  i averiat fins a Portbou.
Llegir-ne més


lectures 1625 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de juliol de 2018 22:52 h

El pont del tren de Colera, Portbou-Cervera, la R-11/RG1 i la demagògia

Desprès  d’haver-nos  venut, a bombo  i plateret, les excel•lències  d’unes  inversions  d’ADIF  per  solucionar  definitivament  els problemas  del  Pont del tren de d ela línai R-11  al municipi de  Colera (Alt Empordà) ; i desprès d’unes  obres relativament  curtes atesos el problemas  d’aquest  important pont  de la  línea  fèrrea; un servidor  no hi entèn  res  i voldria   una explicació, seriosa  i detallada, del que  està  passant  aquesta  bàsica  infraestructura  ferroviària  de la línia  R-11 .
Llegir-ne més


lectures 2031 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

8 de juliol de 2018 16:27 h

Surrealisme ferroviari i manca de voluntat política

Dissabte  7  de juliol  de 2018. El  tren de  la  línia R11 que ha de sortir  de Portbou a les 8:33 h de moment no s’ha presentat  el maquinista. Com és possible això al 2018? Un  servidor fa  més  de  45 anys  que  sóc  usuari  del tren  convencional;  alguna  vegada  més  havia  passat  que no es presentés  el maquinista, però en mitja  hora o tres quarts  el problema se solucionava. El passat  dissabte  no va ser així. El maquinista estava desaparegut .
Llegir-ne més


lectures 1893 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de maig de 2018 23:45 h

Portbou,el turisme,la política i els interessos col•lectius

El passat 17 de maig a la conferència/Jornada sobre Seguretat i Turisme  transfronterer, Llançà-Banyuls de la Marenda (per cert  una  jornada  excel.lent)  el regidor  de turisme de Llançà i  primer  tinent d’alcalde,  Joan Carles Mora, va manifestar que els tres punts bàsics per disposar d’un bon turismo, d’un turiso mínimament  coherent i sostenible en  una població  costanera són :   1 Seguretat. 2 Neteja 3. Informació. Hi estic  completament  d’acord. Per contra, a Portbou  no en compleix  ni un,  d’aquests  autèntics requeriments.
Llegir-ne més


lectures 2034 lectures comentaris Cap comentari
publicitat


TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.