Opinió amb independència. Dilluns, 25 de març de 2019 05:03 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

15 de gener de 2019 21:28 h

Tren transfronterer Antonio Machado i jornada cultural a Cotlliure el proper 27 de gener

Tren transfronterer Antonio Machado  i  jornada  cultural  a  Cotlliure el  proper  27 de gener El  proper  27  de gener  tindrà  lloc  una jornada  cultural i ferroviària  transfronterera extraordinària,  anomenada   “el  darrer  tren  d’Antonio  Machado”, .la  jornada  s’iniciarà  a les  8:30  del  matí  amb una acollida  a l’estació  de Cervera de la Marenda  i  diferents  discursos dels representants de les associacions  que  hi  donen  suport, entre  elles la UTPP (Associació d’usuaris del Tren Perpinyà-Portbou)  i Defensem  el Trren de l’Empordà ,  i dels representants  polítics  del territori.
Llegir-ne més


lectures 1115 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

10 d'octubre de 2018 22:17 h

La festa del tren de Llançà

El   10  de novermbre  de  2018  hi  ha  previst celebrar  la   tercera Festa  del  tren de  Llançà  A  una mica  menys  d’un  mes  es fa  necessari  començar  a  recorder  en la ment   aquesta data  que  pot  significar, que ha de  significa  una inflexió   molt necessària  en la millora de la  mobilitat  sostenible  en una contrada en què, encara  regna  una mentalitat  molt  antiga  en relació   amb la  forma  de  moure’s, per tal  d’intentar  exercir  aquesta  funció  d’una manera  molt  més  coherent, segura  i molt  menys  contaminant .
Llegir-ne més


lectures 1764 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 de setembre de 2018 23:07 h

Ara cal solucionar les interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda

El  fet que el  Sr. Pere Macias i Arau hagi estat nomenat  -per l’executiu  espanyol- com a  coordinador de rodalies i regionals de Renfe de Catalunya considero  que pot  ser profitós,si, lògicament, es fan les inversions  que  toquen. Un servidor  coneix el Sr. Pere Macias. Ha estat, com a mínim, dues  vegades al meu poble ferroviari de Portbou. El Sr. Pere Macias, com enginyer, exalcalde d’Olot, exconseller  de Transports de la Generalitat i assessor  de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, és un bon/gran  tècnic en mobilitat i transport ferroviari,  que coneix  bé  el territori català -tant  l’àrea metropolitana com les  comarques i, especialment, les comarques gronines, i,sobretot,  la  zona  ferroviària  convencional transfronterera  de l’Alt Empordà  i/o Catalunya Nord  (actualment molt abandonada pels  poders públics  ferroviàris de l’Estat  Espanyol i l’Estat  francès).
Llegir-ne més


lectures 1446 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

21 d'abril de 2017 22:41 h

El gran boicot polític contra els trens transfronterers

El pèssim servei  ferroviari  transfronterer  entre Perpinyà i Barcelona, tant  en el “gran tren”, el TAV-TGV (preus abusius)  com en el tren convencional, a  causa del desastre de les interconnexions Portbou-Cervera  de  la Marenda, representa un episodi molt kafkià. De tot això qui en surt  beneficiat és el cotxe  privat, però a un preu -social i humà- molt  elevat, amb  embussos, accidents de  trànsit  i  molta  insostenibilitat  en els  grans eixos  de l’AP7 (autopista) i   la N-II .
Llegir-ne més


lectures 4830 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de març de 2017 12:44 h

Defensem el tren de l'Empordà i la voluntat política

La  Plataforma  Defensem el Tren de  l’Empordà -vinculada  a l’IAEDEN  i a l’Associació per  a la Promoció  del Transport  Públic (PTP)-, va  fer  una gran tasca de  conscienciació  i mobilització  en els  anys  2005  a 2015,  a favor  d’una millora  del  tren convencional  en el  nostre territori  altempordanès  i gironí. Gràcies  a la lluita reivindicativa, social i  ciutadana  d’aquesta  plataforma,  l’any 2008  es  va  poder  fer una consulta  a  Figueres per  tal  de   defensar  el manteniment de l’Estació  de tren del  centre de  Figueres.
Llegir-ne més


lectures 4140 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de febrer de 2017 21:39 h

Catalunya, Occitània i el tren convencional

El diumenge 19 de febrer  va  tenir  lloc, a Narbona,   una interessant  trobada  entre  el President Carles  Puigdemont  i  la Presidenta de  la Regió  ampliada d’Occitània (que  inclou la Catalunya Nord) . Ara  caldria  que l’Administració  de  la  Generalitat  de  Catalunya  i  l’Administració  de la Regió d’Occitània parlessin, tractessin de  temes  concrets  que  afecten actualment, molt negativament,  el territoris respectius;  és a dir, de la millora  del tren  convencional.
Llegir-ne més


lectures 4062 lectures comentaris 5 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de febrer de 2017 15:48 h

Portbou/Cervera : els pobles més mortificats d’Europa

El  proper  dissabte  25  de febrer  torna  a haver-hi  una  jornada  de mobilitzacions a favor del tren  convencional  i  per unes interconnexions ferroviàries dignes  entre  Portbou i Cervera  de la Marenda. Tenim molts exemples, molt  problemes  per la  manca de correspondència ferroviària entre Cervera de la Marenda i Portbou. Però a partir de  la  desaparició, a l’Estat francès,  dels trens nocturns les connexions Cervera-Portbou cada  dia  es degraden  més.
Llegir-ne més


lectures 2648 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

24 de desembre de 2016 17:19 h

El tren de l'Eurodistricte i les interconnexions vitals

Les mobilitzacions –socials  i/o territorials- ben planificades  sempre tenen èxit. En aquest sentit es veu que el tren de nit de París/ Cervera(Portbou es podria recuperar. Seria  una mena de “regal de Nadal” del govern  francès  i la SNCF (la companyia estatal ferroviària  francesa)  als usuaris del tren convencional i, per  extensió, a la Catalunya Nord. D’aquesta manera, segons fonts  ben informades de diversos mitjans de Catalunya Nord i d’associacions d’usuaris del tren convencional a l’Estat francès, a  causa de les fortes mobilitzacions  socials, dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori, el govern de Paris  vol replantejar-se  suprimir  el tren Paris-Cervera-Portbou.
Llegir-ne més


lectures 4380 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

10 de desembre de 2016 18:04 h

Jornada de mobilització a favor del tren convencional

  La  jornada del 10 de desembre  de  2016, a Portbou (Alt Empordà) i a  Cervera  de  la  Marenda (Rosselló)  a favor del tren convencional   i  d’una major  col•laboració  entre  les  dues vessants del Pirineu,  s’ha desenvolupat  amb total  normalitat. Ha  començat   a  les  8  del  matí  a l’estació  de Portbou  amb l’arribada  de l’expedició , de darrer  tren nocturn Paris/Cervera/Portbou –que  el  govern de l’estat francès  i la SNCF volen  suprimir-  amb els usuaris del tren Perpinyà/Cervera/Portbou, sindicalistes  diversos i  representants  dels municipis.
Llegir-ne més


lectures 3881 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

12 de febrer de 2016 16:22 h

Un problema social i de mobilitat gravíssim

La població de Portbou (al nord-est de l’Alt Empordà) pateix  un  problema  molt  greu de  mobilitat des de fa massa temps. Tenim una estació internacional, històrica i meravellosa, que data de l’any  1929,  amb motiu de l’Exposició Universal de Barcelona, però resulta  que  les  andanes  per  pujar al  tren  són completament tercermundistes; no s’han arranjat, retocat  ni alçat d’ençà de  fa més de  40 anys. La qual  cosa comporta que aquesta estació  no sigui  massa concorreguda, atès que  a Portbou la mitjana d’edat es  força elevada.
Llegir-ne més


lectures 3740 lectures comentaris 2 comentaris
publicitat


TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.