6 de maig de 2019 22:29 h
En el trm gironí de les línies de rodlies trnsfrontereres de l R-11 i l RG1 cldri molt més intermodlitt i coordinció entre el tren convencionl i el bus. Ar que, gràcies l'esforç i voluntt polític dels juntments de l zon trnsfronterer, d'ltres institucions polítiques suprmunicipls i l forç cívic i mobilitzdor de les entitts fvor del tren convencionl com Defensem el Tren de l'Empordà, l PTP, l UTPP i l FNAULT, especilment l sev brnc occitn, les interconnexions entre Portbou i Cerver hn millort forç mb l'profitment dels trens de retorn, tnt de l SNCF com de l RENFE, seri el moment de donr un ltre ps endvnt , en què l intermodlitt i coordinció entre el tren convencionl i el bus -com succeeix en molts llocs d'Europ- esdevingués un relitt plpble.
Llegir-ne més
23 de setembre de 2018 10:05 h
Voldri comentr el Progrm de TV3, 30 minuts “Destinció Rodlies” del pst diumenge 16/09/2018. És indignnt que no s’hgi comentt res dels problemes estructurls de l líni de trens regionls (tmbé són rodlies) més estrtègic de totes; l R11 Brcelon-Giron-Figueres,Portbou-Cerver. L líni R11 -juntment mb l líni RG1- és molt estrtègic perquè, bnd, d unir Brcelon, el Vllès i i les comrques gironines, tmbé és un líni trnsfronterer que, per sentit comú, hri de reestructurr-se i enllçr Brcelon,Giron,Figueres-Portbou-Cerver,Perpinyà i Nrbon, mb enllços cp Tolos i cp Montpeller-Nimes-Avinyó.
Llegir-ne més
7 de febrer de 2018 19:28 h
Comunict conjunt de Defensem el Tren de l’Empordà, i dels Usuris del tren Perpinyà-Portbou (UTPP), mb el suport de l PTP (Associció per l Promoció del Públic. Un tren convencionl, trnsfronterer és un necessitt socil i territoril que no pot esperr més El 24 de gener de 2018, el CESER (Consell econòmic, Socil i del medio mbient de l Regió d’Occitàni) v donr conèixer el seu dictmen sobre el projecte d'cord entre l regió occitn i SNCF Mobilitt determinció dels elements estructurls d'un futur cord d'operció TER .
Llegir-ne més
7 de maig de 2017 18:13 h
És ben conegut per l'opinió públic i els diferents usuris que el tren convencionl, el tren de l’Empordà i, en generl el trm gironí de l R11 i RG1 entre Mssnet de l Selv i Cerver de l Mrend -molt especilment els ector entre Figueres i Cerver de l Mrend- necessit un millor, un modernitzció i un posd punt, per tl de treure'n més rendiment i donr un servei més digne per tot el conjunt del territori.
Llegir-ne més
28 de desembre de 2016 22:48 h
El tren de nit de Prís/ Cerver/Portbou es pot recuperr. Així m’ho hn fet sber diversos mitjns de l Ctluny Nord. De moment, gràcies les fortes mobilitzcions socils dels sindicts del Nord, dels usuris i del territori el govern frncès vol replntejr-me suprimir el tren Pris-Cerver-Portbou. En quest cs, les fortes mobilitzcions unitàries hurien dont el seus fruits. Cldri que l Sud, l Ctluny/Principt -especilment les comrques gironines- es formi un grn plec reivindictiu i mobilitzdor fvor del tren convencionl i uns interconnexions Portbou/Cerver de l Mrend dignes.
Llegir-ne més
17 de novembre de 2013 13:51 h
L’exemple que es reflex en l’enllç djunt, de col•lborció ferroviàri trnsfronterer entre l Regió frnces de Rhône Alpes i els cntons suissos de Ginebr i Vud és el que s'huri de fer entre Giron, l'Alt Empordà i l Ctluny Nord; és dir : l'eurodistricte ferroviri i potencir les interconnexions entre Portbou i Cerver de l Mrend. Seri necessri, ens cldrien trens regulrs, convencionls, entre Perpinyà i Figueres per l cost, per Portbou/Cerver de l Mrend i, en un segon fse entre Giron i Nrbon.
Llegir-ne més
12 de març de 2011 14:13 h
A hores d’r, mb l brutl crisi dels preus del petroli, cldri profitr, més i millor l líni de Eurodistricte ferroviri Perpinyà-Cerver-Portbou-Figueres-Giron per plntejr veritblement l trnsformció ( el blindtge de l líni) i, consegüentment, dissenyr l vertebrció d’un tren - ràpid, lleuger i convencionl- que doni un servei públic integrl tots els ciutdns d’quest vst territori de l’eurodistricte. Això implic, obligtòriment, el mnteniment de l’estció del centre de Figueres.
Llegir-ne més
1 de setembre de 2010 13:49 h
L'espi ferroviri de l líni del tren convencionl entre Giron i Perpinyà, que integr el territori de l'Eurodistricte, està forç desprofitt. El tren trnsfronterer, l líni Perpinyà-Cerver-Portbou-Figueres-Giron h d'esdevenir un utèntic servei trnsfronterer de l mobilitt socil de proximitt. A grns trets, en quests moments difícils, només el tren convencionl ens pot lliberr dels embusos i l sinistrlitt de l crreter, ixí com de l'ineficiènci econòmic. Si concretem més, en l'àmbit territoril, el tren convencionl de Giron Perpinyà per l cost està destint jugr un pper cbdl en quest espi geogràfic tn importnt.
Llegir-ne més